Aanvragen

(DAS Twente) Gemeente Borne Privacy Officer

Privacy Officer

Info

Functie

Privacy Officer

Locatie

Borne

Uren per week

16 uren per week

Looptijd

01.05.2025 - 31.10.2025

Aanvraagnummer

SRQ176437

DAS

DAS Twente

Sluitingsdatum

date-icon23.04.2025 clock-icon09:30
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken

Ben jij de topper die wij zoeken? Ben jij onze nieuwe Privacy Officer? 
De gemeente Borne zoekt een Privacy Officer die met passie en expertise het beheer van persoonsgegevens binnen onze organisatie naar een hoger niveau tilt. In de functie krijg je de kans om een directe bijdrage te leveren aan de privacybescherming van onze inwoners en medewerkers, en te zorgen voor de naleving van de privacywetgeving, zoals de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG), 
De gemeente Borne is op zoek naar een: 

                                                                                       Privacy Officer                                                                    

Wat ga je doen? 
Als Privacy Officer ben je verantwoordelijk voor het bevorderen van de naleving van privacy gerelateerde wet- en regelgeving binnen de organisatie. Je zorgt ervoor dat de organisatie voldoet aan de geldende wet- en regelgeving en/of branchenormering, door middel van planvorming, voorbereiding, uitvoering, evaluatie, ondersteuning en advisering. Je zult: 

  • Het privacy beleid ontwikkelen en opstellen vanuit de wettelijke kaders,  
    inclusief het opstellen van de privacyverklaring. 

  • Richtlijnen, processen, procedures en modellen adviseren en ondersteunen aan de teamleiders en MT met betrekking tot het verwerken van persoonsgegevens en de rechten van betrokkenen, waarbij proceseigenaren zelf verantwoordelijkheid dragen voor het formuleren van voorstellen. 

  • Ondersteunen in de implementatie van het privacy beleid binnen de organisatie, samen met de bijbehorende procedures, protocollen en convenanten. 

  • De uitvoering van het beleid monitoren en hierover rapporteren aan het management. 

  • De processen rondom datalekken en verzoeken van betrokkenen coördineren, het verwerkingsregister beheren en zorgen voor de afhandeling van datalekken en verzoeken. 

  • Proceseigenaren ondersteunen en adviseren bij privacyvraagstukken, zoals het opstellen van verwerkersovereenkomsten, het uitvoeren van DPIA’s, het omgaan met privacy incidenten en het ontwikkelen van (domein specifiek) beleid. 

  • Verzoeken van betrokkenen toetsen op ontvankelijkheid en zorgen voor de opvolging van ontvankelijke verzoeken binnen de organisatie. 

  • Jaarlijks een AVG compliance-meting uitvoeren en rapporteren aan het MT en de directie. 

  • Een jaarlijks plan van aanpak opstellen, het PO-jaarverslag maken en reageren op het jaarverslag van de FG. 

  • De organisatie ondersteunen bij overige juridische werkzaamheden met betrekking tot privacy. 

  • Het invullen van het budget voor een bewustwordingstraject rondom de bescherming van persoonsgegevens, met als doel de privacy bewustwording binnen de gemeente verder versterken. In samenwerking met de FG worden trainingen en bewustwordingsactiviteiten georganiseerd voor medewerkers op het gebied van de AVG en informatiebeveiliging en privacy 
     

Wat breng jij mee?  

  • Een afgeronde hbo-opleiding, bijvoorbeeld in rechten, informatiebeheer of een andere relevante richting. 

  • Aantoonbare kennis van en ervaring met de AVG en andere relevante wet- en regelgeving op het gebied van privacy. 

  • Ervaring met het uitvoeren van DPIA's en het documenteren van risico’s en maatregelen. 

  • Ervaring met het verbeteren van processen en systemen binnen een gemeentelijke organisatie. 

  • Sterke communicatieve vaardigheden, zowel schriftelijk als mondeling. 

  • Je werkt gestructureerd en hebt het vermogen om zowel strategisch als praktisch advies te geven. 

  • Je hebt oog voor detail en kunt complexe privacy kwesties vertalen naar praktische oplossingen. 

  • Ervaring met het ontwikkelen van bewustwordingstrajecten is een pré 

  • Liefst ‘relevante werkervaring binnen een provincie, waterschap of gemeente; 

  

Daarnaast is het voor ons essentieel dat je toegankelijk bent: je bent een benaderbare en communicatieve collega die graag samenwerkt met verschillende teams en stakeholders binnen de gemeente.  

Verder verwachten we dat je hulpvaardig bent. Je bent bereid om collega’s te ondersteunen en hen te begeleiden bij privacy-gerelateerde vraagstukken. 

Tot slot vinden we nieuwsgierigheid en leergierigheid belangrijke eigenschappen. Jij hebt een echte passie voor privacy en gegevensbescherming, en je bent altijd bereid om je kennis uit te breiden. Je volgt nieuwe ontwikkelingen op het gebied van wet- en regelgeving. 

Bedrijfsgegevens

Bedrijfs gegevens

(DAS Twente) Gemeente Borne

Rolomschrijving en taakafspraken

Ben jij de topper die wij zoeken? Ben jij onze nieuwe Privacy Officer? 
De gemeente Borne zoekt een Privacy Officer die met passie en expertise het beheer van persoonsgegevens binnen onze organisatie naar een hoger niveau tilt. In de functie krijg je de kans om een directe bijdrage te leveren aan de privacybescherming van onze inwoners en medewerkers, en te zorgen voor de naleving van de privacywetgeving, zoals de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG), 
De gemeente Borne is op zoek naar een: 

                                                                                       Privacy Officer                                                                    

Wat ga je doen? 
Als Privacy Officer ben je verantwoordelijk voor het bevorderen van de naleving van privacy gerelateerde wet- en regelgeving binnen de organisatie. Je zorgt ervoor dat de organisatie voldoet aan de geldende wet- en regelgeving en/of branchenormering, door middel van planvorming, voorbereiding, uitvoering, evaluatie, ondersteuning en advisering. Je zult: 

  • Het privacy beleid ontwikkelen en opstellen vanuit de wettelijke kaders,  
    inclusief het opstellen van de privacyverklaring. 

  • Richtlijnen, processen, procedures en modellen adviseren en ondersteunen aan de teamleiders en MT met betrekking tot het verwerken van persoonsgegevens en de rechten van betrokkenen, waarbij proceseigenaren zelf verantwoordelijkheid dragen voor het formuleren van voorstellen. 

  • Ondersteunen in de implementatie van het privacy beleid binnen de organisatie, samen met de bijbehorende procedures, protocollen en convenanten. 

  • De uitvoering van het beleid monitoren en hierover rapporteren aan het management. 

  • De processen rondom datalekken en verzoeken van betrokkenen coördineren, het verwerkingsregister beheren en zorgen voor de afhandeling van datalekken en verzoeken. 

  • Proceseigenaren ondersteunen en adviseren bij privacyvraagstukken, zoals het opstellen van verwerkersovereenkomsten, het uitvoeren van DPIA’s, het omgaan met privacy incidenten en het ontwikkelen van (domein specifiek) beleid. 

  • Verzoeken van betrokkenen toetsen op ontvankelijkheid en zorgen voor de opvolging van ontvankelijke verzoeken binnen de organisatie. 

  • Jaarlijks een AVG compliance-meting uitvoeren en rapporteren aan het MT en de directie. 

  • Een jaarlijks plan van aanpak opstellen, het PO-jaarverslag maken en reageren op het jaarverslag van de FG. 

  • De organisatie ondersteunen bij overige juridische werkzaamheden met betrekking tot privacy. 

  • Het invullen van het budget voor een bewustwordingstraject rondom de bescherming van persoonsgegevens, met als doel de privacy bewustwording binnen de gemeente verder versterken. In samenwerking met de FG worden trainingen en bewustwordingsactiviteiten georganiseerd voor medewerkers op het gebied van de AVG en informatiebeveiliging en privacy 
     

Wat breng jij mee?  

  • Een afgeronde hbo-opleiding, bijvoorbeeld in rechten, informatiebeheer of een andere relevante richting. 

  • Aantoonbare kennis van en ervaring met de AVG en andere relevante wet- en regelgeving op het gebied van privacy. 

  • Ervaring met het uitvoeren van DPIA's en het documenteren van risico’s en maatregelen. 

  • Ervaring met het verbeteren van processen en systemen binnen een gemeentelijke organisatie. 

  • Sterke communicatieve vaardigheden, zowel schriftelijk als mondeling. 

  • Je werkt gestructureerd en hebt het vermogen om zowel strategisch als praktisch advies te geven. 

  • Je hebt oog voor detail en kunt complexe privacy kwesties vertalen naar praktische oplossingen. 

  • Ervaring met het ontwikkelen van bewustwordingstrajecten is een pré 

  • Liefst ‘relevante werkervaring binnen een provincie, waterschap of gemeente; 

  

Daarnaast is het voor ons essentieel dat je toegankelijk bent: je bent een benaderbare en communicatieve collega die graag samenwerkt met verschillende teams en stakeholders binnen de gemeente.  

Verder verwachten we dat je hulpvaardig bent. Je bent bereid om collega’s te ondersteunen en hen te begeleiden bij privacy-gerelateerde vraagstukken. 

Tot slot vinden we nieuwsgierigheid en leergierigheid belangrijke eigenschappen. Jij hebt een echte passie voor privacy en gegevensbescherming, en je bent altijd bereid om je kennis uit te breiden. Je volgt nieuwe ontwikkelingen op het gebied van wet- en regelgeving. 

Deel deze aanvraag

Plaats jouw bieding op Striive

https://login.striive.com/

Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.

Privacy Preference Center