Aanvragen

Gemeente Emmen Casemanager omgevingsvergunning - 009 - 8026045

Casemanager omgevingsvergunning - 009 - 8026045

Info

Functie

Casemanager omgevingsvergunning - 009 - 8026045

Locatie

Gemeentehuis

Uren per week

36 uren per week

Looptijd

01.04.2025 - 31.12.2025

Aanvraagnummer

SRQ176149

Segment

Beleidsadvies | Advies | Adviseur

Sluitingsdatum

date-icon20.03.2025 clock-icon17:00
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken

  • Vergunningverlener Omgevingsvergunning

    32-36 uur p.w. – max € 4.811,-Bruto per maand

     

    Heb je graag de verantwoordelijkheid om aanvragen en adviezen integraal te toetsen en kwalitatief goede vergunningen af te geven? Ben je in staat om een goede belangenafweging te maken waarbij de focus ligt op de minder zware en complexe vergunningen? Dan hebben wij een mooie uitdaging voor jou!

     

    Daarom werken bij Emmen

    Ons werk heeft impact op de samenleving om ons heen. We werken in een levendige gemeente met prachtige natuur, kenmerkende dorpen én een bruisend stadscentrum. Waar bedrijvigheid hand in hand gaat met rust, ruimte en natuur. Wat we voor ogen hebben is het creëren van een veilige, gezonde en duurzame leefomgeving, waarin mensen zich thuis voelen en fijn wonen. Onze organisatie staat voor daadkracht, continue ontwikkeling en flexibiliteit. We werken in een grote organisatie met korte lijnen, met veel vertrouwen en iedereen krijgt de kans om zich volop te ontwikkelen. Ruim 1000 betrokken en loyale medewerkers staan klaar voor de meer dan 109.000 inwoners.

     

    Dit is wat je gaat doen

    Het is jouw verantwoordelijkheid om aanvragen en adviezen integraal te toetsen en kwalitatief goede vergunningen af te geven. Hierbij dien je in staat te zijn om een goede belangenafweging te maken.

  • Je beoordeelt en toetst de aanvragen aan geldende wet- en regelgeving en beleid;
  • Je werkt binnen de keten samen met andere vergunningverleners, toezichthouders, beleidsadviseurs, ambtenaar openbare orde en veiligheid en juridisch adviseurs;
  • Je zet advies uit bij in- en externe partners en zorgt ervoor dat de procedures vlot en tijdig verlopen. Om vervolgens de wet- en regelgeving en/of adviezen in heldere taal uit te werken in brieven en besluiten aan de aanvrager of belanghebbende;
  • Daarnaast lever je een bijdrage aan de ontwikkeling van het cluster waarin je werkzaam bent en de verder optimalisering van het aanvraag- en behandel proces. De manier van toetsen verschuift hierbij langzamerhand van normgericht naar doelgericht.
     
  • Wat bieden we jou

  • Werken in de grootste gemeente van Drenthe
  • Salaris tussen € 3.359,00 en €4.811,00 bruto p.m. schaal 9 conform Cao Gemeenten
  • 17,05% Individueel Keuze Budget (IKB) bovenop je bruto salaris
  • Een goede pensioenvoorziening bij ABP
  • Verschillende verlofregelingen
  • Collectieve ziektekostenverzekeringen
  • Inhoudelijke vrijheid om je werk uit te voeren
  • Laptop en telefoon in bruikleen
     
  • Wat breng je mee?

    Je hebt een hbo opleiding en/of aantoonbaar werk- en denkniveau, bij voorkeur aangevuld met elementaire bouwkunde, ABW I en II en relevante werkervaring.

  • Expertise en ervaring met vergunningverlening;
  • Actuele kennis van relevante wetgeving van de WABO en de Omgevingswet;
  • Specifieke competenties

  • Je moet goed kunnen samenwerken maar ook zelfstandig kunnen werken;
  • Je kunt goed plannen en organiseren en beschikt over een flexibele instelling;
  • In drukte en hectiek weet je je goed staande te houden, de rust te brengen en bewaren en neem je je eigen verantwoordelijkheid in beslissingen
  • Het team

    Het team VLO is volop in beweging. Er werken 32 mensen, waarvan (nu nog) zes ervaren vergunningverleners Omgevingsvergunning. Binnen ons team staat iedereen voor kwaliteit van de leefomgeving. Het team VLO is een team in ontwikkeling, in een dynamische omgeving. We voeren een nieuw VTH-systeem in (LEEF van Stadsbeheer), en we richten dat uiteraard al in volgens de eisen van de Omgevingswet. De komst van de Omgevingswet vraagt ook nogal wat van ons: we zijn druk aan de studie en we leren op een andere manier te werken. Ook de gelijktijdige invoering van de Wet Kwaliteitsborging Bouwen brengt veranderingen in ons werk mee. Kortom: genoeg beweging en genoeg te doen!

    Als vergunningverlener ben je in deze dynamiek verantwoordelijk voor het vergunningverleningsproces gericht op de ruimtelijke inrichting en het ruimtegebruik in Emmen.

  • Hybride werken met thuiswerkvergoeding
  • Een goede werk-privébalans
  • Een aantrekkelijke woon-werk omgeving

Bedrijfsgegevens

Bedrijfs gegevens

Gemeente Emmen

Rolomschrijving en taakafspraken

  • Vergunningverlener Omgevingsvergunning

    32-36 uur p.w. – max € 4.811,-Bruto per maand

     

    Heb je graag de verantwoordelijkheid om aanvragen en adviezen integraal te toetsen en kwalitatief goede vergunningen af te geven? Ben je in staat om een goede belangenafweging te maken waarbij de focus ligt op de minder zware en complexe vergunningen? Dan hebben wij een mooie uitdaging voor jou!

     

    Daarom werken bij Emmen

    Ons werk heeft impact op de samenleving om ons heen. We werken in een levendige gemeente met prachtige natuur, kenmerkende dorpen én een bruisend stadscentrum. Waar bedrijvigheid hand in hand gaat met rust, ruimte en natuur. Wat we voor ogen hebben is het creëren van een veilige, gezonde en duurzame leefomgeving, waarin mensen zich thuis voelen en fijn wonen. Onze organisatie staat voor daadkracht, continue ontwikkeling en flexibiliteit. We werken in een grote organisatie met korte lijnen, met veel vertrouwen en iedereen krijgt de kans om zich volop te ontwikkelen. Ruim 1000 betrokken en loyale medewerkers staan klaar voor de meer dan 109.000 inwoners.

     

    Dit is wat je gaat doen

    Het is jouw verantwoordelijkheid om aanvragen en adviezen integraal te toetsen en kwalitatief goede vergunningen af te geven. Hierbij dien je in staat te zijn om een goede belangenafweging te maken.

  • Je beoordeelt en toetst de aanvragen aan geldende wet- en regelgeving en beleid;
  • Je werkt binnen de keten samen met andere vergunningverleners, toezichthouders, beleidsadviseurs, ambtenaar openbare orde en veiligheid en juridisch adviseurs;
  • Je zet advies uit bij in- en externe partners en zorgt ervoor dat de procedures vlot en tijdig verlopen. Om vervolgens de wet- en regelgeving en/of adviezen in heldere taal uit te werken in brieven en besluiten aan de aanvrager of belanghebbende;
  • Daarnaast lever je een bijdrage aan de ontwikkeling van het cluster waarin je werkzaam bent en de verder optimalisering van het aanvraag- en behandel proces. De manier van toetsen verschuift hierbij langzamerhand van normgericht naar doelgericht.
     
  • Wat bieden we jou

  • Werken in de grootste gemeente van Drenthe
  • Salaris tussen € 3.359,00 en €4.811,00 bruto p.m. schaal 9 conform Cao Gemeenten
  • 17,05% Individueel Keuze Budget (IKB) bovenop je bruto salaris
  • Een goede pensioenvoorziening bij ABP
  • Verschillende verlofregelingen
  • Collectieve ziektekostenverzekeringen
  • Inhoudelijke vrijheid om je werk uit te voeren
  • Laptop en telefoon in bruikleen
     
  • Wat breng je mee?

    Je hebt een hbo opleiding en/of aantoonbaar werk- en denkniveau, bij voorkeur aangevuld met elementaire bouwkunde, ABW I en II en relevante werkervaring.

  • Expertise en ervaring met vergunningverlening;
  • Actuele kennis van relevante wetgeving van de WABO en de Omgevingswet;
  • Specifieke competenties

  • Je moet goed kunnen samenwerken maar ook zelfstandig kunnen werken;
  • Je kunt goed plannen en organiseren en beschikt over een flexibele instelling;
  • In drukte en hectiek weet je je goed staande te houden, de rust te brengen en bewaren en neem je je eigen verantwoordelijkheid in beslissingen
  • Het team

    Het team VLO is volop in beweging. Er werken 32 mensen, waarvan (nu nog) zes ervaren vergunningverleners Omgevingsvergunning. Binnen ons team staat iedereen voor kwaliteit van de leefomgeving. Het team VLO is een team in ontwikkeling, in een dynamische omgeving. We voeren een nieuw VTH-systeem in (LEEF van Stadsbeheer), en we richten dat uiteraard al in volgens de eisen van de Omgevingswet. De komst van de Omgevingswet vraagt ook nogal wat van ons: we zijn druk aan de studie en we leren op een andere manier te werken. Ook de gelijktijdige invoering van de Wet Kwaliteitsborging Bouwen brengt veranderingen in ons werk mee. Kortom: genoeg beweging en genoeg te doen!

    Als vergunningverlener ben je in deze dynamiek verantwoordelijk voor het vergunningverleningsproces gericht op de ruimtelijke inrichting en het ruimtegebruik in Emmen.

  • Hybride werken met thuiswerkvergoeding
  • Een goede werk-privébalans
  • Een aantrekkelijke woon-werk omgeving

Deel deze aanvraag

Plaats jouw bieding op Striive

https://login.striive.com/

Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.

Privacy Preference Center