Aanvragen

(MP) Inhuurdesk Verbindende Manager Bedrijfsvoering

Verbindende Manager Bedrijfsvoering

Info

Functie

Verbindende Manager Bedrijfsvoering

Locatie

Doorn

Uren per week

36 uren per week

Looptijd

01.02.2026 - 01.08.2026

Aanvraagnummer

SRQ177446

DAS

MP

Sluitingsdatum

date-icon09.01.2026 clock-icon09:00
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken

Utrechtse Heuvelrug
Ben jij de koersvaste manager die onze gezamenlijke slagkracht vergroot en richting geeft?

Voor ons Managementteam zijn wij op zoek naar een:

Verbindende Manager Bedrijfsvoering
36 uur per week

Jij bent de manager die met veel plezier samenwerkt aan de doorontwikkeling en verdere professionalisering van onze bedrijfsvoering. De aandachtsgebieden zijn: Financiën, HR, Inkoop, Juridische Zaken, Openbare Orde en Veiligheid, Communicatie en Organisatie Ontwikkeling. Dit valt onder Thema Koers - het organisatieonderdeel dat gericht is op de interne dienstverlening en advisering aan de organisatie en het bestuur. Als thema leveren wij belangrijke strategische informatie waarmee College, Raad en Management ondersteund worden bij het vroegtijdig signaleren van ontwikkelingen in de samenleving en het bepalen of bijsturen van de (beleids)koers van de gemeente.

Belangrijke opgave en aandachtspunten in deze opdracht
  • Het creëren van een omgeving waarin medewerkers met enthousiasme en plezier hun werk kunnen doen.
  • Bijdragen aan teamontwikkeling, inclusief het op orde krijgen van de teams
  • Opnieuw inrichten en borgen van verschillende werkprocessen binnen de teams
  • Implementatie en borgen van het recent vastgestelde inkoopbeleid en –proces.
  • Inzet op toekomstbestendigheid van de gemeentelijke financiën, met name vanaf 2028.
  • Uitwerking van de HR-visie naar beleid en uitvoering en rolneming van het team
  • Uitwerken en implementeren van het Samenwerkingsmodel Bedrijfsvoering

Je geeft ruimte en vertrouwen aan de drie teamleiders en ca. 70 medewerkers om als professional het werk te doen en het beste uit zichzelf te halen. Je staat voor gelijkwaardigheid en bent voor hen zichtbaar, benaderbaar en een sparringpartner op hoofdlijnen. De drie teamleiders hebben een directe verantwoordelijkheid voor de personele ondersteuning van de teams en de dagelijkse aansturing. Op inhoud werken de professionals van de verschillende aandachtsgebieden met een grote mate van zelfstandigheid voor verschillende opdrachtgevers. Aangezien je zelf ook opdrachtgever bent, ben je verantwoordelijk voor een aantal concernopgaven en ben je eindverantwoordelijk voor de kwaliteit van de activiteiten, werkwijze en systemen. Waar nodig stel je prioriteiten in het aannemen van opdrachten/projecten en ondersteun je de teamleiders hierin. Daarnaast houd je je bezig met bestuurlijke advisering van verschillende portefeuillehouders.
Als lid van het managementteam (MT) stuur je samen met de andere themamanagers, de gemeentesecretaris en de concerncontroller de organisatie integraal aan en werk je aan verschillende concernopgaven. Jij draagt bij aan samenhang en verdere professionalisering.
Dit ben jij

In de functie van Themamanager Koers vragen we de volgende competenties:
  • Je bent richtinggevend, standvastig en hebt lef en durf
  • Je communiceert helder, bent een natuurlijk leider
  • Voor jou is het geen probleem om knopen door te hakken en moeilijke beslissingen te nemen
  • Je bent een verbinder, motivator en teamspeler
  • Je werkt graag en goed samen met zowel het MT, college, Teamleiders en medewerkers binnen de verschillende teams
  • Je bent in staat om binnen onze gezamenlijke koers en de strategische doelen die er zijn, realistische prioriteiten te stellen. Daarbij is het voor jou vanzelfsprekend planmatig en gestructureerd te werken.

Daarnaast stellen we de volgende eisen en wensen aan je kennis- en ervaringsprofiel:
  • Academisch werk- en denkniveau en een afgeronde opleiding(en) in een relevante studierichting.
  • Aantoonbare ervaring met (gemeentelijke) financiën
  • Minimaal 5 jaar ervaring in een managementfunctie op tactisch en strategisch niveau (met bedrijfsvoeringstaken) binnen een gemeentelijke organisatie.
  • Je hebt ervaring met het brede pallet van bedrijfsvoering en kent de waarde van adequate dienstverlening, waaronder adequate stuurinformatie op basis waarvan beleid getoetst en doorontwikkeld kan worden. 
  • Als ervaren bedrijfsvoerder heb je ervaring met versterken of implementeren van dienstverlenende werkwijzen en het versterken van een integrale visie op de uitvoering van werkprocessen. 
Vragen?
Bij interesse of vragen kan contact worden opgenomen met Marjan Havekes, gemeentesecretaris, bereikbaar via: 06- 38 02 50 74.


 

Bedrijfsgegevens

Bedrijfs gegevens

(MP) Inhuurdesk

Rolomschrijving en taakafspraken

Utrechtse Heuvelrug
Ben jij de koersvaste manager die onze gezamenlijke slagkracht vergroot en richting geeft?

Voor ons Managementteam zijn wij op zoek naar een:

Verbindende Manager Bedrijfsvoering
36 uur per week

Jij bent de manager die met veel plezier samenwerkt aan de doorontwikkeling en verdere professionalisering van onze bedrijfsvoering. De aandachtsgebieden zijn: Financiën, HR, Inkoop, Juridische Zaken, Openbare Orde en Veiligheid, Communicatie en Organisatie Ontwikkeling. Dit valt onder Thema Koers - het organisatieonderdeel dat gericht is op de interne dienstverlening en advisering aan de organisatie en het bestuur. Als thema leveren wij belangrijke strategische informatie waarmee College, Raad en Management ondersteund worden bij het vroegtijdig signaleren van ontwikkelingen in de samenleving en het bepalen of bijsturen van de (beleids)koers van de gemeente.

Belangrijke opgave en aandachtspunten in deze opdracht
  • Het creëren van een omgeving waarin medewerkers met enthousiasme en plezier hun werk kunnen doen.
  • Bijdragen aan teamontwikkeling, inclusief het op orde krijgen van de teams
  • Opnieuw inrichten en borgen van verschillende werkprocessen binnen de teams
  • Implementatie en borgen van het recent vastgestelde inkoopbeleid en –proces.
  • Inzet op toekomstbestendigheid van de gemeentelijke financiën, met name vanaf 2028.
  • Uitwerking van de HR-visie naar beleid en uitvoering en rolneming van het team
  • Uitwerken en implementeren van het Samenwerkingsmodel Bedrijfsvoering

Je geeft ruimte en vertrouwen aan de drie teamleiders en ca. 70 medewerkers om als professional het werk te doen en het beste uit zichzelf te halen. Je staat voor gelijkwaardigheid en bent voor hen zichtbaar, benaderbaar en een sparringpartner op hoofdlijnen. De drie teamleiders hebben een directe verantwoordelijkheid voor de personele ondersteuning van de teams en de dagelijkse aansturing. Op inhoud werken de professionals van de verschillende aandachtsgebieden met een grote mate van zelfstandigheid voor verschillende opdrachtgevers. Aangezien je zelf ook opdrachtgever bent, ben je verantwoordelijk voor een aantal concernopgaven en ben je eindverantwoordelijk voor de kwaliteit van de activiteiten, werkwijze en systemen. Waar nodig stel je prioriteiten in het aannemen van opdrachten/projecten en ondersteun je de teamleiders hierin. Daarnaast houd je je bezig met bestuurlijke advisering van verschillende portefeuillehouders.
Als lid van het managementteam (MT) stuur je samen met de andere themamanagers, de gemeentesecretaris en de concerncontroller de organisatie integraal aan en werk je aan verschillende concernopgaven. Jij draagt bij aan samenhang en verdere professionalisering.
Dit ben jij

In de functie van Themamanager Koers vragen we de volgende competenties:
  • Je bent richtinggevend, standvastig en hebt lef en durf
  • Je communiceert helder, bent een natuurlijk leider
  • Voor jou is het geen probleem om knopen door te hakken en moeilijke beslissingen te nemen
  • Je bent een verbinder, motivator en teamspeler
  • Je werkt graag en goed samen met zowel het MT, college, Teamleiders en medewerkers binnen de verschillende teams
  • Je bent in staat om binnen onze gezamenlijke koers en de strategische doelen die er zijn, realistische prioriteiten te stellen. Daarbij is het voor jou vanzelfsprekend planmatig en gestructureerd te werken.

Daarnaast stellen we de volgende eisen en wensen aan je kennis- en ervaringsprofiel:
  • Academisch werk- en denkniveau en een afgeronde opleiding(en) in een relevante studierichting.
  • Aantoonbare ervaring met (gemeentelijke) financiën
  • Minimaal 5 jaar ervaring in een managementfunctie op tactisch en strategisch niveau (met bedrijfsvoeringstaken) binnen een gemeentelijke organisatie.
  • Je hebt ervaring met het brede pallet van bedrijfsvoering en kent de waarde van adequate dienstverlening, waaronder adequate stuurinformatie op basis waarvan beleid getoetst en doorontwikkeld kan worden. 
  • Als ervaren bedrijfsvoerder heb je ervaring met versterken of implementeren van dienstverlenende werkwijzen en het versterken van een integrale visie op de uitvoering van werkprocessen. 
Vragen?
Bij interesse of vragen kan contact worden opgenomen met Marjan Havekes, gemeentesecretaris, bereikbaar via: 06- 38 02 50 74.


 

Deel deze aanvraag

Plaats jouw bieding op Striive

https://login.striive.com/

Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.

Privacy Preference Center