Aanvragen

(Talentenregio) Gemeente Heerde Administratief Medewerker Sociaal Domein (back office jeugd)

Administratief Medewerker Sociaal Domein (back office jeugd)

Info

Functie

Administratief Medewerker Sociaal Domein (back office jeugd)

Locatie

Heerde

Uren per week

16 uren per week

Looptijd

01.07.2024 - 31.01.2025

Aanvraagnummer

SRQ174381

DAS

Talentenregio

Sluitingsdatum

date-icon20.06.2024 clock-icon11:00
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken

Binnen de afdeling Sociaal Maatschappelijke Verbinding (SMV) zoeken we een

Administratief medewerker sociaal domein (back office jeugd)
16 uur per week - per direct of zsm - 6 maanden - MBO

Als administratief medewerker in de back office sociaal domein zorg je samen met je collega’s voor de administratieve afhandeling van zorgindicaties. Dit doe je volgens de regels van de Jeugdwet. Je maakt deel uit van de afdeling Sociaal Maatschappelijke Verbinding. Daar werken we aan het beleid en de uitvoering op het gebied van jeugd, maatschappelijke ontwikkeling, participatie, cultuur, sport, onderwijs en gezondheidszorg.

Wat houdt de functie in?
  • Je verwerkt en controleert aanvragen op volledigheid en correctheid, maakt beschikkingen en toekenningsberichten en je pakt daarbij ook de complexere vraagstukken op.
  • Verwerken vervoersaanvragen Jeugdwet in het portaal van PlusOV en beheer mailbox.
  • Je onderhoudt contacten met cliënten, collega’s, en externe organisaties ten behoeve van het proces;
  • Je berekent PGB-budgetten en controleert zorgovereenkomsten.
  • Je signaleert onjuistheden, corrigeert deze waar mogelijk of legt dit terug bij de verantwoordelijke.
  • Je biedt ondersteuning bij het verzamelen van informatie voor interne controle.

Wat vragen wij?
  •  Minimaal een afgeronde relevante MBO 4 opleiding (SJD of sociaal juridisch) met ten minste 2 jaar werkervaring in een vergelijkbare functie

  • Aantoonbare kennis van de Jeugdwet en aanverwante regelgeving.

  • Nauwkeurigheid en het vermogen om goed samen te werken.

  • Kennis/gevoel voor hoe processen lopen.

  • Kennis van cSam, iSam en Djuma is een pré.

  • Klantgericht en communicatief vaardig, zowel mondeling als schriftelijk 


Werkgeluk vinden wij heel belangrijk
De gemeente Heerde heeft zo’n 200 medewerkers, verdeeld over 5 afdelingen en 4 locaties. Door de kleinschaligheid zijn de lijnen kort, is de onderlinge betrokkenheid groot en de werksfeer goed. Als medewerker heb je ruimte om initiatief te nemen en krijg je veel zelfstandigheid. We werken op basis van vertrouwen en hebben aandacht voor elkaar. Waar, wanneer en hoe je werkt bepaal je zelf, zolang je de samenwerking met collega’s en opdrachtgevers georganiseerd hebt. 

 

Bedrijfsgegevens

Bedrijfs gegevens

(Talentenregio) Gemeente Heerde

Rolomschrijving en taakafspraken

Binnen de afdeling Sociaal Maatschappelijke Verbinding (SMV) zoeken we een

Administratief medewerker sociaal domein (back office jeugd)
16 uur per week - per direct of zsm - 6 maanden - MBO

Als administratief medewerker in de back office sociaal domein zorg je samen met je collega’s voor de administratieve afhandeling van zorgindicaties. Dit doe je volgens de regels van de Jeugdwet. Je maakt deel uit van de afdeling Sociaal Maatschappelijke Verbinding. Daar werken we aan het beleid en de uitvoering op het gebied van jeugd, maatschappelijke ontwikkeling, participatie, cultuur, sport, onderwijs en gezondheidszorg.

Wat houdt de functie in?
  • Je verwerkt en controleert aanvragen op volledigheid en correctheid, maakt beschikkingen en toekenningsberichten en je pakt daarbij ook de complexere vraagstukken op.
  • Verwerken vervoersaanvragen Jeugdwet in het portaal van PlusOV en beheer mailbox.
  • Je onderhoudt contacten met cliënten, collega’s, en externe organisaties ten behoeve van het proces;
  • Je berekent PGB-budgetten en controleert zorgovereenkomsten.
  • Je signaleert onjuistheden, corrigeert deze waar mogelijk of legt dit terug bij de verantwoordelijke.
  • Je biedt ondersteuning bij het verzamelen van informatie voor interne controle.

Wat vragen wij?
  •  Minimaal een afgeronde relevante MBO 4 opleiding (SJD of sociaal juridisch) met ten minste 2 jaar werkervaring in een vergelijkbare functie

  • Aantoonbare kennis van de Jeugdwet en aanverwante regelgeving.

  • Nauwkeurigheid en het vermogen om goed samen te werken.

  • Kennis/gevoel voor hoe processen lopen.

  • Kennis van cSam, iSam en Djuma is een pré.

  • Klantgericht en communicatief vaardig, zowel mondeling als schriftelijk 


Werkgeluk vinden wij heel belangrijk
De gemeente Heerde heeft zo’n 200 medewerkers, verdeeld over 5 afdelingen en 4 locaties. Door de kleinschaligheid zijn de lijnen kort, is de onderlinge betrokkenheid groot en de werksfeer goed. Als medewerker heb je ruimte om initiatief te nemen en krijg je veel zelfstandigheid. We werken op basis van vertrouwen en hebben aandacht voor elkaar. Waar, wanneer en hoe je werkt bepaal je zelf, zolang je de samenwerking met collega’s en opdrachtgevers georganiseerd hebt. 

 

Deel deze aanvraag

Plaats jouw bieding op Striive

https://login.striive.com/

Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.

Privacy Preference Center