Aanvragen

(Talentenregio) Omgevingsdienst IJsselland Adviseur Bodem

Adviseur Bodem

Info

Functie

Adviseur Bodem

Locatie

Zwolle

Uren per week

36 uren per week

Looptijd

01.07.2024 - 31.03.2025

Aanvraagnummer

SRQ174073

DAS

Talentenregio

Sluitingsdatum

date-icon21.05.2024 clock-icon09:00

Rolomschrijving en taakafspraken

Mr./Sr. Adviseur Bodem (24-36u)

 

Dit ga je doen

  • Zelfstandig keuzes maken over de vraag welke taken binnen het werkplan prioriteit hebben of moeten hebben
  • Je signaleert eventuele knelpunten en probeert deze op te lossen.
  • Je ondersteunt de regiogemeenten in IJsselland en de provincie Overijssel bij een diversiteit aan bodemvraagstukken.
  • Je treedt op als adviseur in (complexere) bodemvraagstukken in het kader van de Wet bodembescherming, Omgevingswet, de Wabo en het Besluit bodemkwaliteit.

 

Wat breng je mee?

Je hebt aantoonbare kennis en ervaring op het gebied van het omgevingsrecht. Daarnaast is professionele deskundigheid en ervaring vereist op het vlak van milieukunde en daarin specifiek bodem en bodemverontreiniging.

Je werkt klant- en resultaatgericht, je bent zorgvuldig en je beschikt over goede communicatieve vaardigheden, niet alleen schriftelijk maar ook op het persoonlijke vlak. Je kunt goed hoofd- van bijzaken scheiden en hebt een sterke oordeelsvorming en kwaliteitsgerichtheid. Je werkt gestructureerd, bent een teamspeler en hebt een proactieve houding. Je toont initiatief en bent besluitvaardig, accuraat en klantgericht. Je draagt bij aan efficiënte inrichting van werkprocessen, protocollen en instructies. Gezien het werk in een politiek gevoelige omgeving, bezit je politiek- /bestuurlijke sensitiviteit en is het voor jou geen probleem om gevoelige zaken op te schalen naar mangement of directie.

Je kennis:

  • Een afgeronde hbo-opleiding of aantoonbaar hbo- werk- en denkniveau op

het gebied van bodemkwaliteit, - onderzoek, -energie en hergebruik van

grond;

  • Minimaal 8 jaar aantoonbare werkervaring binnen een omgevingsdienst, lokale overheid of adviesbureau;
  • Ervaring met Nazqa;
  • Aantoonbare kennis van de milieuwet- en regelgeving.

 

Dit is onze organisatie

Wil jij echt werken aan een betere toekomst voor onze regio, dan ben je bij ons aan het juiste adres! 

Wij werken aan een schone en veilige leefomgeving en een sterke positie voor bedrijven, nu én straks in de toekomst. Dagelijks bezoeken onze experts bedrijven om te toetsen of ze voldoen aan wet- en regelgeving. Uiteraard hoort hier ook een stuk advies bij over bijvoorbeeld duurzame energie. Dit doen we vanuit zeven expertises, namelijk veiligheid, luchtkwaliteit, geluid, energie, afval, asbest en bodem. Daarnaast verlenen we vergunningen. We werken nauw samen met en voor de 11 gemeenten in de regio IJsselland en de provincie Overijssel. Op dit moment werken we met ruim 140 collega’s in een informele werksfeer. We zijn trots op onze platte organisatie met de teams Vergunningen, Toezicht & Handhaving, Advies, Opgaves & Ontwikkeling en het Bedrijfsbureau.

Bedrijfsgegevens

Bedrijfs gegevens

(Talentenregio) Omgevingsdienst IJsselland

Rolomschrijving en taakafspraken

Mr./Sr. Adviseur Bodem (24-36u)

 

Dit ga je doen

  • Zelfstandig keuzes maken over de vraag welke taken binnen het werkplan prioriteit hebben of moeten hebben
  • Je signaleert eventuele knelpunten en probeert deze op te lossen.
  • Je ondersteunt de regiogemeenten in IJsselland en de provincie Overijssel bij een diversiteit aan bodemvraagstukken.
  • Je treedt op als adviseur in (complexere) bodemvraagstukken in het kader van de Wet bodembescherming, Omgevingswet, de Wabo en het Besluit bodemkwaliteit.

 

Wat breng je mee?

Je hebt aantoonbare kennis en ervaring op het gebied van het omgevingsrecht. Daarnaast is professionele deskundigheid en ervaring vereist op het vlak van milieukunde en daarin specifiek bodem en bodemverontreiniging.

Je werkt klant- en resultaatgericht, je bent zorgvuldig en je beschikt over goede communicatieve vaardigheden, niet alleen schriftelijk maar ook op het persoonlijke vlak. Je kunt goed hoofd- van bijzaken scheiden en hebt een sterke oordeelsvorming en kwaliteitsgerichtheid. Je werkt gestructureerd, bent een teamspeler en hebt een proactieve houding. Je toont initiatief en bent besluitvaardig, accuraat en klantgericht. Je draagt bij aan efficiënte inrichting van werkprocessen, protocollen en instructies. Gezien het werk in een politiek gevoelige omgeving, bezit je politiek- /bestuurlijke sensitiviteit en is het voor jou geen probleem om gevoelige zaken op te schalen naar mangement of directie.

Je kennis:

  • Een afgeronde hbo-opleiding of aantoonbaar hbo- werk- en denkniveau op

het gebied van bodemkwaliteit, - onderzoek, -energie en hergebruik van

grond;

  • Minimaal 8 jaar aantoonbare werkervaring binnen een omgevingsdienst, lokale overheid of adviesbureau;
  • Ervaring met Nazqa;
  • Aantoonbare kennis van de milieuwet- en regelgeving.

 

Dit is onze organisatie

Wil jij echt werken aan een betere toekomst voor onze regio, dan ben je bij ons aan het juiste adres! 

Wij werken aan een schone en veilige leefomgeving en een sterke positie voor bedrijven, nu én straks in de toekomst. Dagelijks bezoeken onze experts bedrijven om te toetsen of ze voldoen aan wet- en regelgeving. Uiteraard hoort hier ook een stuk advies bij over bijvoorbeeld duurzame energie. Dit doen we vanuit zeven expertises, namelijk veiligheid, luchtkwaliteit, geluid, energie, afval, asbest en bodem. Daarnaast verlenen we vergunningen. We werken nauw samen met en voor de 11 gemeenten in de regio IJsselland en de provincie Overijssel. Op dit moment werken we met ruim 140 collega’s in een informele werksfeer. We zijn trots op onze platte organisatie met de teams Vergunningen, Toezicht & Handhaving, Advies, Opgaves & Ontwikkeling en het Bedrijfsbureau.

Deel deze aanvraag

Privacy Preference Center