Aanvragen

UMC Utrecht planner roosterbureau Verloskunde 

planner roosterbureau Verloskunde 

Info

Functie

planner roosterbureau Verloskunde 

Locatie

Utrecht

Uren per week

16 uren per week

Looptijd

01.09.2025 - 28.02.2026

Aanvraagnummer

SRQ177016

DAS

UMC Utrecht

Sluitingsdatum

date-icon07.08.2025 clock-icon14:00
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken

Functienaam
Planningsmedewerker

Plaats in de organisatie
Divisie Vrouw & Baby
Raad van Bestuur Manager Zorg 
Hoofd Zorgeenheid
Teamleider / Medisch Hoofd Subafdeling
Planningsmedewerker

Missie Divisie / Directie 

Missie
''Wij leveren topzorg en daarop aansluitend wetenschappelijk onderzoek aan vrouw en baby.''

Waarden
 Wij zijn betrokken en gedreven.
 Wij vernieuwen en zijn nooit uitgeleerd.
 Wij werken samen en nemen verantwoordelijkheid.

Visie
 Alles wat wij doen past aantoonbaar binnen de Reproductive Life Cycle en de buitenwereld erkent dat wij 
hiermee de koppositie in Nederland innemen.
 Ons wetenschappelijk onderzoek is internationaal toonaangevend, duidelijk zichtbaar binnen de UMCspeerpunten en leidt daadwerkelijk tot vernieuwing in de patiëntenzorg.
 Onze focus is excellente topzorg, waar nodig aangevuld met basiszorg. De kwaliteit van deze zorg is een best 
practice in Nederland.
 Wij zijn vernieuwend in de zorg voor vrouw en baby en we overschrijden hierbij bestaande grenzen binnen en 
buiten het UMC.
 Ons onderwijs wordt gegeven door aansprekende professionals die de Reproductive Life Cycle uitdragen.

Doel van de afdeling
De afdelingen verloskunde en neonatologie bieden optimale zorg aan (ernstig) zieke pasgeborenen en/of te vroeg 
geborenen. De afdeling V&G biedt zorg aan patiënten van urogynaecologie & algemene gynaecologie, 
gynaecologische oncologie en voortplantingsgeneeskunde.

Doel van de functie
De planningsmedewerker is verantwoordelijk voor de personeelsplanning op de afdeling en alle daaruit 
voorkomende administratieve en niet-administratieve werkzaamheden.

Resultaatgebieden
Personeelsplanning
Voorbereiden en uitvoeren van de dienstroosterplanning van het personeel WKZ-Geboortecentrum
Kernactiviteiten
 Is verantwoordelijk voor het opstellen van dienstroosters met inachtneming van de regelgeving uit de 
arbeidstijdenwet en de cao Academische Ziekenhuizen.
 Houdt hierbij rekening met de kwalitatieve en kwantitatieve eisen t.a.v. de personeelsplanning op de afdeling, met de eisen t.a.v de opleiding van cursisten en met voorkeuren en wensen van medewerkers, heeft regelmatig 
overleg met de betreffende leidinggevende hierover.
 Is verantwoordelijk voor een adequaat aanvraagsysteem t.b.v. de dienstlijstplanning.
 Beheert het vakantie-aanvraagsysteem, draagt zorg voor een tijdige en verantwoorde vakantieplanning (dit 
laatste in overleg met de leiding).
 Is verantwoordelijk voor het invoeren, uitdraaien en up-to-date houden van het weekoverzicht van de indeling 
en inzet van de medewerkers.

Automatiserings- en administratieve taken t.b.v. de roosterplanning
Kernactiviteiten
 Is beheerder van het Monaco-bestand (of evt. ander roosterprogramma / systeem) van de afdeling, past dit 
systeem aan t.b.v. de werkbaarheid op de afdeling.
 Signaleert knelpunten in het roostersysteem, draagt oplossingen aan en overlegt hierover met de 
verantwoordelijke functionarissen.
 Is verantwoordelijk voor de ORT-lijsten, de berekening en het bijhouden van de jaarurensystematiek en de 
vakantie- en compensatie-uren, informeert hierover de medewerkers.
 Is verantwoordelijk voor het verwerken van meerwerk en overuren van verpleegkundigen.

Oplossen van knelpunten in de personele bezetting
Kernactiviteiten
 Draagt zelfstandig zorg voor het oplossen van knelpunten in de dienstlijst, overleg hierin zo nodig met de 
leidinggevende , toont hierbij inzicht in de inzetbaarheid en het niveau van de medewerkers.
 Beheert het systeem van oproepkrachten, schakelt hen zo nodig in bij ad hoc of structurele knelpunten.
 Houdt hierbij de kwalitatieve en kwantitatieve eisen in acht.
 Overlegt met medewerkers over het oplossen van knelpunten.

 Speelruimte
 De functionaris legt verantwoording af aan de leidinggevende(n) over de wijze van uitvoering van de 
planningswerkzaamheden. De belangrijkste kaders worden gevormd door richtlijnen, procedures en 
werkafspraken en aanwijzingen van leidinggevenden.
 De functionaris neemt zelfstandig beslissingen over de behandeling/uitvoering van werkzaamheden, het maken 
van afspraken, de bewaking van voortgang van actiepunten, het afhandelen van actiepunten, het verstrekken van 
gegevens en opstellen van overzichten.

Contacten
 Met medewerkers over de rooster en vakantieplanning en de evt. knelpunten daarin.
 Met leidinggevenden over opstellen en bijstellen van procedures, richtlijnen en werkafspraken.
 Met medewerkers van de salarisadministratie of de Dienst Automatisering over het gebruik en onderhoud van 
het roostersysteem, en het ontwikkelen van verbeteringen of het implementeren van nieuwe systemen

Functie-eisen
Opleiding
 Heeft een opleiding gevolgd op het gebied personeelsplanning of de bereidheid tot het volgen van een 
plannersopleiding.
Werkervaring / kennis
 Heeft bij voorkeur ervaring met personeelsplanning.
 Heeft ervaring in het werken met basisprogramma's op de PC (zoals Word, Excel).
 Heeft bij voorkeur ervaring met geautomatiseerde roostersystemen

Gedragscriteria
 Accuratesse.
 Flexibiliteit.
 Probleem analytisch vermogen.
 Klantgerichtheid, inlevingsvermogen t.a.v. 24-uurs zorg.
 Goede communicatieve vaardigheden.
 Grote mate van zelfstandigheid.
 Keuzes kunnen maken en prioriteiten kunnen stellen.
 Organisatievermogen, time-management.
 Initiatief kunnen nemen
 

Bedrijfsgegevens

Bedrijfs gegevens

UMC Utrecht

Rolomschrijving en taakafspraken

Functienaam
Planningsmedewerker

Plaats in de organisatie
Divisie Vrouw & Baby
Raad van Bestuur Manager Zorg 
Hoofd Zorgeenheid
Teamleider / Medisch Hoofd Subafdeling
Planningsmedewerker

Missie Divisie / Directie 

Missie
''Wij leveren topzorg en daarop aansluitend wetenschappelijk onderzoek aan vrouw en baby.''

Waarden
 Wij zijn betrokken en gedreven.
 Wij vernieuwen en zijn nooit uitgeleerd.
 Wij werken samen en nemen verantwoordelijkheid.

Visie
 Alles wat wij doen past aantoonbaar binnen de Reproductive Life Cycle en de buitenwereld erkent dat wij 
hiermee de koppositie in Nederland innemen.
 Ons wetenschappelijk onderzoek is internationaal toonaangevend, duidelijk zichtbaar binnen de UMCspeerpunten en leidt daadwerkelijk tot vernieuwing in de patiëntenzorg.
 Onze focus is excellente topzorg, waar nodig aangevuld met basiszorg. De kwaliteit van deze zorg is een best 
practice in Nederland.
 Wij zijn vernieuwend in de zorg voor vrouw en baby en we overschrijden hierbij bestaande grenzen binnen en 
buiten het UMC.
 Ons onderwijs wordt gegeven door aansprekende professionals die de Reproductive Life Cycle uitdragen.

Doel van de afdeling
De afdelingen verloskunde en neonatologie bieden optimale zorg aan (ernstig) zieke pasgeborenen en/of te vroeg 
geborenen. De afdeling V&G biedt zorg aan patiënten van urogynaecologie & algemene gynaecologie, 
gynaecologische oncologie en voortplantingsgeneeskunde.

Doel van de functie
De planningsmedewerker is verantwoordelijk voor de personeelsplanning op de afdeling en alle daaruit 
voorkomende administratieve en niet-administratieve werkzaamheden.

Resultaatgebieden
Personeelsplanning
Voorbereiden en uitvoeren van de dienstroosterplanning van het personeel WKZ-Geboortecentrum
Kernactiviteiten
 Is verantwoordelijk voor het opstellen van dienstroosters met inachtneming van de regelgeving uit de 
arbeidstijdenwet en de cao Academische Ziekenhuizen.
 Houdt hierbij rekening met de kwalitatieve en kwantitatieve eisen t.a.v. de personeelsplanning op de afdeling, met de eisen t.a.v de opleiding van cursisten en met voorkeuren en wensen van medewerkers, heeft regelmatig 
overleg met de betreffende leidinggevende hierover.
 Is verantwoordelijk voor een adequaat aanvraagsysteem t.b.v. de dienstlijstplanning.
 Beheert het vakantie-aanvraagsysteem, draagt zorg voor een tijdige en verantwoorde vakantieplanning (dit 
laatste in overleg met de leiding).
 Is verantwoordelijk voor het invoeren, uitdraaien en up-to-date houden van het weekoverzicht van de indeling 
en inzet van de medewerkers.

Automatiserings- en administratieve taken t.b.v. de roosterplanning
Kernactiviteiten
 Is beheerder van het Monaco-bestand (of evt. ander roosterprogramma / systeem) van de afdeling, past dit 
systeem aan t.b.v. de werkbaarheid op de afdeling.
 Signaleert knelpunten in het roostersysteem, draagt oplossingen aan en overlegt hierover met de 
verantwoordelijke functionarissen.
 Is verantwoordelijk voor de ORT-lijsten, de berekening en het bijhouden van de jaarurensystematiek en de 
vakantie- en compensatie-uren, informeert hierover de medewerkers.
 Is verantwoordelijk voor het verwerken van meerwerk en overuren van verpleegkundigen.

Oplossen van knelpunten in de personele bezetting
Kernactiviteiten
 Draagt zelfstandig zorg voor het oplossen van knelpunten in de dienstlijst, overleg hierin zo nodig met de 
leidinggevende , toont hierbij inzicht in de inzetbaarheid en het niveau van de medewerkers.
 Beheert het systeem van oproepkrachten, schakelt hen zo nodig in bij ad hoc of structurele knelpunten.
 Houdt hierbij de kwalitatieve en kwantitatieve eisen in acht.
 Overlegt met medewerkers over het oplossen van knelpunten.

 Speelruimte
 De functionaris legt verantwoording af aan de leidinggevende(n) over de wijze van uitvoering van de 
planningswerkzaamheden. De belangrijkste kaders worden gevormd door richtlijnen, procedures en 
werkafspraken en aanwijzingen van leidinggevenden.
 De functionaris neemt zelfstandig beslissingen over de behandeling/uitvoering van werkzaamheden, het maken 
van afspraken, de bewaking van voortgang van actiepunten, het afhandelen van actiepunten, het verstrekken van 
gegevens en opstellen van overzichten.

Contacten
 Met medewerkers over de rooster en vakantieplanning en de evt. knelpunten daarin.
 Met leidinggevenden over opstellen en bijstellen van procedures, richtlijnen en werkafspraken.
 Met medewerkers van de salarisadministratie of de Dienst Automatisering over het gebruik en onderhoud van 
het roostersysteem, en het ontwikkelen van verbeteringen of het implementeren van nieuwe systemen

Functie-eisen
Opleiding
 Heeft een opleiding gevolgd op het gebied personeelsplanning of de bereidheid tot het volgen van een 
plannersopleiding.
Werkervaring / kennis
 Heeft bij voorkeur ervaring met personeelsplanning.
 Heeft ervaring in het werken met basisprogramma's op de PC (zoals Word, Excel).
 Heeft bij voorkeur ervaring met geautomatiseerde roostersystemen

Gedragscriteria
 Accuratesse.
 Flexibiliteit.
 Probleem analytisch vermogen.
 Klantgerichtheid, inlevingsvermogen t.a.v. 24-uurs zorg.
 Goede communicatieve vaardigheden.
 Grote mate van zelfstandigheid.
 Keuzes kunnen maken en prioriteiten kunnen stellen.
 Organisatievermogen, time-management.
 Initiatief kunnen nemen
 

Deel deze aanvraag

Plaats jouw bieding op Striive

https://login.striive.com/

Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.

Privacy Preference Center