Rolomschrijving en taakafspraken
Functienaam
Planningsmedewerker
Plaats in de organisatie
Divisie Vrouw & Baby
Raad van Bestuur Manager Zorg
Hoofd Zorgeenheid
Teamleider / Medisch Hoofd Subafdeling
Planningsmedewerker
Missie Divisie / Directie
Missie
''Wij leveren topzorg en daarop aansluitend wetenschappelijk onderzoek aan vrouw en baby.''
Waarden
Wij zijn betrokken en gedreven.
Wij vernieuwen en zijn nooit uitgeleerd.
Wij werken samen en nemen verantwoordelijkheid.
Visie
Alles wat wij doen past aantoonbaar binnen de Reproductive Life Cycle en de buitenwereld erkent dat wij
hiermee de koppositie in Nederland innemen.
Ons wetenschappelijk onderzoek is internationaal toonaangevend, duidelijk zichtbaar binnen de UMCspeerpunten en leidt daadwerkelijk tot vernieuwing in de patiëntenzorg.
Onze focus is excellente topzorg, waar nodig aangevuld met basiszorg. De kwaliteit van deze zorg is een best
practice in Nederland.
Wij zijn vernieuwend in de zorg voor vrouw en baby en we overschrijden hierbij bestaande grenzen binnen en
buiten het UMC.
Ons onderwijs wordt gegeven door aansprekende professionals die de Reproductive Life Cycle uitdragen.
Doel van de afdeling
De afdelingen verloskunde en neonatologie bieden optimale zorg aan (ernstig) zieke pasgeborenen en/of te vroeg
geborenen. De afdeling V&G biedt zorg aan patiënten van urogynaecologie & algemene gynaecologie,
gynaecologische oncologie en voortplantingsgeneeskunde.
Doel van de functie
De planningsmedewerker is verantwoordelijk voor de personeelsplanning op de afdeling en alle daaruit
voorkomende administratieve en niet-administratieve werkzaamheden.
Resultaatgebieden
Personeelsplanning
Voorbereiden en uitvoeren van de dienstroosterplanning van het personeel WKZ-Geboortecentrum
Kernactiviteiten
Is verantwoordelijk voor het opstellen van dienstroosters met inachtneming van de regelgeving uit de
arbeidstijdenwet en de cao Academische Ziekenhuizen.
Houdt hierbij rekening met de kwalitatieve en kwantitatieve eisen t.a.v. de personeelsplanning op de afdeling, met de eisen t.a.v de opleiding van cursisten en met voorkeuren en wensen van medewerkers, heeft regelmatig
overleg met de betreffende leidinggevende hierover.
Is verantwoordelijk voor een adequaat aanvraagsysteem t.b.v. de dienstlijstplanning.
Beheert het vakantie-aanvraagsysteem, draagt zorg voor een tijdige en verantwoorde vakantieplanning (dit
laatste in overleg met de leiding).
Is verantwoordelijk voor het invoeren, uitdraaien en up-to-date houden van het weekoverzicht van de indeling
en inzet van de medewerkers.
Automatiserings- en administratieve taken t.b.v. de roosterplanning
Kernactiviteiten
Is beheerder van het Monaco-bestand (of evt. ander roosterprogramma / systeem) van de afdeling, past dit
systeem aan t.b.v. de werkbaarheid op de afdeling.
Signaleert knelpunten in het roostersysteem, draagt oplossingen aan en overlegt hierover met de
verantwoordelijke functionarissen.
Is verantwoordelijk voor de ORT-lijsten, de berekening en het bijhouden van de jaarurensystematiek en de
vakantie- en compensatie-uren, informeert hierover de medewerkers.
Is verantwoordelijk voor het verwerken van meerwerk en overuren van verpleegkundigen.
Oplossen van knelpunten in de personele bezetting
Kernactiviteiten
Draagt zelfstandig zorg voor het oplossen van knelpunten in de dienstlijst, overleg hierin zo nodig met de
leidinggevende , toont hierbij inzicht in de inzetbaarheid en het niveau van de medewerkers.
Beheert het systeem van oproepkrachten, schakelt hen zo nodig in bij ad hoc of structurele knelpunten.
Houdt hierbij de kwalitatieve en kwantitatieve eisen in acht.
Overlegt met medewerkers over het oplossen van knelpunten.
Speelruimte
De functionaris legt verantwoording af aan de leidinggevende(n) over de wijze van uitvoering van de
planningswerkzaamheden. De belangrijkste kaders worden gevormd door richtlijnen, procedures en
werkafspraken en aanwijzingen van leidinggevenden.
De functionaris neemt zelfstandig beslissingen over de behandeling/uitvoering van werkzaamheden, het maken
van afspraken, de bewaking van voortgang van actiepunten, het afhandelen van actiepunten, het verstrekken van
gegevens en opstellen van overzichten.
Contacten
Met medewerkers over de rooster en vakantieplanning en de evt. knelpunten daarin.
Met leidinggevenden over opstellen en bijstellen van procedures, richtlijnen en werkafspraken.
Met medewerkers van de salarisadministratie of de Dienst Automatisering over het gebruik en onderhoud van
het roostersysteem, en het ontwikkelen van verbeteringen of het implementeren van nieuwe systemen
Functie-eisen
Opleiding
Heeft een opleiding gevolgd op het gebied personeelsplanning of de bereidheid tot het volgen van een
plannersopleiding.
Werkervaring / kennis
Heeft bij voorkeur ervaring met personeelsplanning.
Heeft ervaring in het werken met basisprogramma's op de PC (zoals Word, Excel).
Heeft bij voorkeur ervaring met geautomatiseerde roostersystemen
Gedragscriteria
Accuratesse.
Flexibiliteit.
Probleem analytisch vermogen.
Klantgerichtheid, inlevingsvermogen t.a.v. 24-uurs zorg.
Goede communicatieve vaardigheden.
Grote mate van zelfstandigheid.
Keuzes kunnen maken en prioriteiten kunnen stellen.
Organisatievermogen, time-management.
Initiatief kunnen nemen