Aanvragen

Zuid-Holland Bereikbaar Hoofd Financiën

Hoofd Financiën

Info

Functie

Hoofd Financiën

Locatie

Delft

Uren per week

36 uren per week

Looptijd

14.07.2025 - 13.07.2027

Aanvraagnummer

SRQ176866

DAS

Zuid-Holland Bereikbaar

Sluitingsdatum

date-icon02.07.2025 clock-icon09:00
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken

Ben jij klaar voor een nieuwe uitdaging in je carrière? Stichting Zuid-Holland Bereikbaar (hierna ‘ZHB’) zoekt een Hoofd Financiën. Onze organisatie is nog redelijk nieuw en er is genoeg te bouwen. Het werken voor ZHB is een mooie kans om je expertise in te zetten. We hebben 8 moederorganisaties bestaande uit centrale en decentrale overheden die onderdeel zijn van een uniek samenwerkingsverband. Benieuwd naar alle werkzaamheden? Lees dan snel verder! 

Wie is ZHB? 

Zuid-Holland Bereikbaar is een samenwerking van het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat, Rijkswaterstaat, Provincie Zuid-Holland, gemeente Den Haag, gemeente Rotterdam, Metropoolregio Den Haag Rotterdam (MRDH), Havenbedrijf Rotterdam en ProRail. 

Onze hoofdtaak is het verbeteren van de bereikbaarheid in Zuid-Holland. Om dit te realiseren zorgen wij, met de partners, dat de hinder tijdens werkzaamheden beperkt blijft en leveren wij een bijdrage aan de duurzame gedragsveranderingen. Bij ZHB werken ongeveer 100 mensen.  Dat is een vaste basis van circa 30 medewerkers en zo’n 70 mensen in een flexibele schil.  

 

Wat ga je doen? 

Onze kleine maar complexe organisatie is nog redelijk nieuw en er is genoeg te bouwen. We zijn uit de opstart hectiek en willen verder door ontwikkelen en vernieuwen. De financiële functie op een hoger niveau brengen. Processen goed inrichten en verbeteren.  

Je bent een “meewerkend voorman” en verantwoordelijk voor de administratie, het coördineren en adviseren bij de totstandkoming van de begroting van ZHB en andere Planning & Control producten. Je bewaakt de begroting en de realisatie, analyseert afwijkingen en trends en signaleert waar nodig. Ook draag je zorg voor de totstandkoming van de jaarrekening. 

Je werkt in het Finance team samen met de administrateur en de medewerker financiële administratie en maakt deel uit van het overkoepelende team Bedrijfsvoering waarin ook inkoop, HR, projectmanagement en office management zijn ondergebracht. Het team Bedrijfsvoering is klein, het takenpakket breed dus samenwerken is heel belangrijk. Je kunt omgaan met de verschillende informatie wensen van de acht deelnemende partners binnen het samenwerkingsverband. 

Taken en verantwoordelijkheden 

  • Ontwikkelen van structuren, systemen en procedures, gericht op een optimaal verloop en een optimale beheersing/control van het administratief proces.  

  • Processen optimaliseren, goed inrichten en borgen. 

  • Het maandelijks leveren van tijdige en adequate managementinformatie en analyse. 

  • Ontwikkelen van ken- en stuurgetallen. 

  • Coördineren en ondersteunen van de totstandkoming van begrotingen en budgetten. 

  • Begeleiden/adviseren van projectleiders bij het opstellen van begrotingen en projectbudgetten en de periodieke controle hiervan. 

  • Bewaken van de begroting en de realisatie, signaleren van (dreigende) overschrijdingen en adviseren over gewenste begrotingsaanpassingen. 

  • Zorgdragen voor de totstandkoming van de jaarrekening in samenwerking met de administrateur. 

  • Je begeleidt de externe accountantscontrole op de jaarrekening en op projecten. Je levert als voorbereiding hierop dossiers bij de accountants aan. 

  • Gevraagd en ongevraagd adviseren van het MT over financieel gerelateerde kwesties. 

  • Je informeert samen met de directeur structureel de Raad van toezicht. 

Competenties en vaardigheden 

  • Je bent ervaren in Finance en Finance-verbetertrajecten, pakt nieuwe materie snel op. 

  • Je wilt en kunt processen vernieuwen en verbeteren. 

  • Je bent analytisch, doelgericht, probleemoplossend en samenwerkingsgericht. 

  • Je bent onafhankelijk, oordeelsvormend, beschikt over doorzettingsvermogen en  overtuigingskracht. 

  • Je vindt het leuk om in een klein team te werken en zelf ook de handen uit de mouwen te steken.  

 

Functie-eisen 

  • HBO/WO werk- en denkniveau met opleiding in financieel/economische richting. 

  • 5 jaar ervaring in vergelijkbare financiële functie.  

  • Ervaring in het maken van analyses, procesinrichting en procesbeschrijving en het opstellen van adviezen en rapportages. 

  • Bovengemiddelde kennis van Excel, kennis van boekhoudsystemen bij voorkeur Afas, kennis van de relevante wet- en regelgeving. 

  • Aantoonbaar ervaring met verbeter of ontwikkel trajecten binnen financiële omgeving.  

 

Goed om te weten 

  • 32–36 uur per week.  

  • Aanwezig op locatie Delft en/of Rotterdam ca. 2 dagen per week, verder thuiswerken/hybride. 

  • Periode minimaal 2 jaar, verlenging mogelijk. 

 

Bedrijfsgegevens

Bedrijfs gegevens

Zuid-Holland Bereikbaar

Rolomschrijving en taakafspraken

Ben jij klaar voor een nieuwe uitdaging in je carrière? Stichting Zuid-Holland Bereikbaar (hierna ‘ZHB’) zoekt een Hoofd Financiën. Onze organisatie is nog redelijk nieuw en er is genoeg te bouwen. Het werken voor ZHB is een mooie kans om je expertise in te zetten. We hebben 8 moederorganisaties bestaande uit centrale en decentrale overheden die onderdeel zijn van een uniek samenwerkingsverband. Benieuwd naar alle werkzaamheden? Lees dan snel verder! 

Wie is ZHB? 

Zuid-Holland Bereikbaar is een samenwerking van het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat, Rijkswaterstaat, Provincie Zuid-Holland, gemeente Den Haag, gemeente Rotterdam, Metropoolregio Den Haag Rotterdam (MRDH), Havenbedrijf Rotterdam en ProRail. 

Onze hoofdtaak is het verbeteren van de bereikbaarheid in Zuid-Holland. Om dit te realiseren zorgen wij, met de partners, dat de hinder tijdens werkzaamheden beperkt blijft en leveren wij een bijdrage aan de duurzame gedragsveranderingen. Bij ZHB werken ongeveer 100 mensen.  Dat is een vaste basis van circa 30 medewerkers en zo’n 70 mensen in een flexibele schil.  

 

Wat ga je doen? 

Onze kleine maar complexe organisatie is nog redelijk nieuw en er is genoeg te bouwen. We zijn uit de opstart hectiek en willen verder door ontwikkelen en vernieuwen. De financiële functie op een hoger niveau brengen. Processen goed inrichten en verbeteren.  

Je bent een “meewerkend voorman” en verantwoordelijk voor de administratie, het coördineren en adviseren bij de totstandkoming van de begroting van ZHB en andere Planning & Control producten. Je bewaakt de begroting en de realisatie, analyseert afwijkingen en trends en signaleert waar nodig. Ook draag je zorg voor de totstandkoming van de jaarrekening. 

Je werkt in het Finance team samen met de administrateur en de medewerker financiële administratie en maakt deel uit van het overkoepelende team Bedrijfsvoering waarin ook inkoop, HR, projectmanagement en office management zijn ondergebracht. Het team Bedrijfsvoering is klein, het takenpakket breed dus samenwerken is heel belangrijk. Je kunt omgaan met de verschillende informatie wensen van de acht deelnemende partners binnen het samenwerkingsverband. 

Taken en verantwoordelijkheden 

  • Ontwikkelen van structuren, systemen en procedures, gericht op een optimaal verloop en een optimale beheersing/control van het administratief proces.  

  • Processen optimaliseren, goed inrichten en borgen. 

  • Het maandelijks leveren van tijdige en adequate managementinformatie en analyse. 

  • Ontwikkelen van ken- en stuurgetallen. 

  • Coördineren en ondersteunen van de totstandkoming van begrotingen en budgetten. 

  • Begeleiden/adviseren van projectleiders bij het opstellen van begrotingen en projectbudgetten en de periodieke controle hiervan. 

  • Bewaken van de begroting en de realisatie, signaleren van (dreigende) overschrijdingen en adviseren over gewenste begrotingsaanpassingen. 

  • Zorgdragen voor de totstandkoming van de jaarrekening in samenwerking met de administrateur. 

  • Je begeleidt de externe accountantscontrole op de jaarrekening en op projecten. Je levert als voorbereiding hierop dossiers bij de accountants aan. 

  • Gevraagd en ongevraagd adviseren van het MT over financieel gerelateerde kwesties. 

  • Je informeert samen met de directeur structureel de Raad van toezicht. 

Competenties en vaardigheden 

  • Je bent ervaren in Finance en Finance-verbetertrajecten, pakt nieuwe materie snel op. 

  • Je wilt en kunt processen vernieuwen en verbeteren. 

  • Je bent analytisch, doelgericht, probleemoplossend en samenwerkingsgericht. 

  • Je bent onafhankelijk, oordeelsvormend, beschikt over doorzettingsvermogen en  overtuigingskracht. 

  • Je vindt het leuk om in een klein team te werken en zelf ook de handen uit de mouwen te steken.  

 

Functie-eisen 

  • HBO/WO werk- en denkniveau met opleiding in financieel/economische richting. 

  • 5 jaar ervaring in vergelijkbare financiële functie.  

  • Ervaring in het maken van analyses, procesinrichting en procesbeschrijving en het opstellen van adviezen en rapportages. 

  • Bovengemiddelde kennis van Excel, kennis van boekhoudsystemen bij voorkeur Afas, kennis van de relevante wet- en regelgeving. 

  • Aantoonbaar ervaring met verbeter of ontwikkel trajecten binnen financiële omgeving.  

 

Goed om te weten 

  • 32–36 uur per week.  

  • Aanwezig op locatie Delft en/of Rotterdam ca. 2 dagen per week, verder thuiswerken/hybride. 

  • Periode minimaal 2 jaar, verlenging mogelijk. 

 

Deel deze aanvraag

Plaats jouw bieding op Striive

https://login.striive.com/

Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.

Privacy Preference Center