Aanvragen

(DAS Twente) Gemeente Twenterand Juridisch Adviseur Veiligheid

Juridisch Adviseur Veiligheid

Info

Functie

Juridisch Adviseur Veiligheid

Locatie

Vriezenveen

Uren per week

36 uren per week

Looptijd

07.04.2025 - 31.12.2025

Aanvraagnummer

SRQ176278

DAS

DAS Twente

Sluitingsdatum

date-icon03.04.2025 clock-icon09:30
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken

Waar kom je te werken
Als juridisch adviseur veiligheid voer je gedurende een periode van 9 maanden 5  losse opdrachten uit voor het de team Toezicht Handhaving en Veiligheid en het team  Intern Advies en Kaders. Binnen de organisatie is er een  plezierige informele werksfeer waarin de samenwerking versterkt wordt door elkaar scherp te houden, uit te dagen en te inspireren. We kijken naar elkaar om en je kunt altijd bij iemand terecht.
Daarbij staan onze professionals in nauwe verbinding met het bestuur, inwoners, ondernemers, instellingen, samenwerkingspartners en natuurlijk met de eigen organisatie. Zo gezegd zijn de lijntjes kort. Samen leveren we een toekomstbestendige  kwaliteit in de fysieke leefomgeving en dragen wij samen bij aan een veilige leefomgeving.


Wat ga je doen
De juridisch adviseur veiligheid gaat zich bezig houden met 5 opdrachten.
  1. Opstellen van een integraal veiligheidsbeleid 2025-2029.
    De kandidaat verzamelt hiervoor  de benodigde informatie binnen en buiten de organisatie dienend als input voor de tot stand koming van het beleid.  De  kandidaat stemt tussentijds de opgeleverde voorstellen af met het team THV en eventueel het bestuur en draagt zorg  voor de agendering bij de portefeuillehouder, college en de raad.

Resultaat: door de raad vastgesteld integraal veiligheidsbeleid 2025-2029.
 
  1. Uitvoering actiepunt uit het  actieplan ondermijning.
    In 2025 is het actieplan ondermijning vastgesteld met daarin de uit te voeren acties in 2025. De kandidaat voert een van deze actiepunten uit. Het gaat om het actiepunt: interne bewustwording creëren bij de medewerkers. De kandidaat coördineert geheel zelfstandig de organisatie en uitvoering van dit actiepunt.
Resultaat: de interne medewerkers zijn in 2025 door middel van een georganiseerde bijeenkomst meer bewust gemaakt van ondermijning en herkennen signalen en weten de te nemen vervolgstappen.
 
  1. Regie voeren op het participatietraject pilot ver verruiming terrastijden.
De raad heeft eind 2023 een motie ingediend om verruiming van de terrastijden in de gemeente Twenterand te onderzoeken. De Koninklijke Horeca Nederland heeft een eerste onderzoek gedaan. Een vervolgstap is om in 2025 een pilot uit te voeren in combinatie met een participatietraject onder de doelgroepen omwonenden en horeca. De ervaringen zijn leiden voor een eventueel besluit om de verruiming van de terrastijden wel of niet op te laten nemen in de APV. De kandidaat stelt voorafgaand aan de pilot een plan van aanpak en een neutraal wegingskader op. De kandidaat neemt de regie op de uitvoering van het participatietraject en voert zelf het participatietraject uit voor de doelgroep omwonenden en KHN voor de doelgroep horeca.
De kandidaat draagt er zorg voor dat de doelgroepen voorafgaand, tijdens en na afloop op een neutrale wijze worden meegenomen met de pilot. Na afloop van de pilot worden de uitkomsten verwerkt in een evaluatierapport met daarin ook de uitkomsten van de inzet van het wegingskader. De kandidaat presenteert de uitkomsten aan de werkgroep en verwerkt de conclusies in een adviesnota gericht aan de raad, op zodanige wijze dat de raad tot een besluit kan komen.

Resultaat: opstellen van een plan van aanpak en wegingskader participatietraject pilot verruiming terrastijden gemeente Twenterand. Regie voeren op de uitvoering van het participatietraject, vooraf, tijdens en na afloop van de pilot en uitvoeren van dit participatietraject voor de doelgroep omwonenden. Opleveren van het evaluatierapport en uitkomsten wegingskader en stukken aanleveren aan het bestuur voor het nemen tot een besluit in 2025.
 
  1. Coördinatie uitvoering veelschrijversbeleid
    Gemeente Twenterand heeft eind vorig jaar het veelschrijversbeleid vastgesteld. De kandidaat coördineert de uitvoering van de nieuwe en lopende zaken veelschrijvers. Hiermee is de kandidaat een aanjager en draagt zorg voor de juiste uitvoering van dit beleid. Op basis van uitgevoerde zaken stelt de kandidaat een praktisch werkproces op en doet aanbevelingen voor eventuele verbeteringen.

Resultaat: zorg dragen voor de vaststelling van minimaal 2 veelschrijver door het college. Opleveren van aanbevelingen en een praktisch werkproces op basis van de ervaringen.
 
  1. Binnenkort start een procedure last onder bestuursdwang.
De verwachting is dat de overtreder alle mogelijke juridische stappen gaat ondernemen. De kandidaat wordt zaakbehandelaar van deze zaak en draagt zorg voor de juiste juridische uitvoering en streeft daarbij dat dit stand houd van de Raad van State. De kandidaat informeert de teamleider en het bestuur over de voortgang van de zaak.

Resultaat: zaakbehandelaar van een zaak in het kader van last onder bestuursdwang. Uitvoering van de zaak bezwaar en beroep. Voorafgaand deze laatste juridische stappen draagt de kandidaat de zaak over aan de interne organisatie.   

Gevraagd wordt om de inzet van een juridisch adviseur Veiligheid  voor 28 uur per week  van 1 april tot 31 december 2025. De opdrachten lopen tegelijkertijd samen op en heeft een verloop met pieken en dalen. De verwachte globale verdeling in opdrachten in uren:
1: Opstellen integraal veiligheidsbeleid 2025-2029: 300 uur
2: Uitvoering actiepunt vanuit het actieplan ondermijning: 150 uur
3: Regie voeren participatietraject motie verruiming terrastijden en uitvoeren participatietraject doelgroep omwonenden: 200 uur.
4: Coördinerend jurist veelschrijvers: 100 uur
5: Juridisch zaakbehandelaar last onder bestuursdwang: 100 uur
 

Bedrijfsgegevens

Bedrijfs gegevens

(DAS Twente) Gemeente Twenterand

Rolomschrijving en taakafspraken

Waar kom je te werken
Als juridisch adviseur veiligheid voer je gedurende een periode van 9 maanden 5  losse opdrachten uit voor het de team Toezicht Handhaving en Veiligheid en het team  Intern Advies en Kaders. Binnen de organisatie is er een  plezierige informele werksfeer waarin de samenwerking versterkt wordt door elkaar scherp te houden, uit te dagen en te inspireren. We kijken naar elkaar om en je kunt altijd bij iemand terecht.
Daarbij staan onze professionals in nauwe verbinding met het bestuur, inwoners, ondernemers, instellingen, samenwerkingspartners en natuurlijk met de eigen organisatie. Zo gezegd zijn de lijntjes kort. Samen leveren we een toekomstbestendige  kwaliteit in de fysieke leefomgeving en dragen wij samen bij aan een veilige leefomgeving.


Wat ga je doen
De juridisch adviseur veiligheid gaat zich bezig houden met 5 opdrachten.
  1. Opstellen van een integraal veiligheidsbeleid 2025-2029.
    De kandidaat verzamelt hiervoor  de benodigde informatie binnen en buiten de organisatie dienend als input voor de tot stand koming van het beleid.  De  kandidaat stemt tussentijds de opgeleverde voorstellen af met het team THV en eventueel het bestuur en draagt zorg  voor de agendering bij de portefeuillehouder, college en de raad.

Resultaat: door de raad vastgesteld integraal veiligheidsbeleid 2025-2029.
 
  1. Uitvoering actiepunt uit het  actieplan ondermijning.
    In 2025 is het actieplan ondermijning vastgesteld met daarin de uit te voeren acties in 2025. De kandidaat voert een van deze actiepunten uit. Het gaat om het actiepunt: interne bewustwording creëren bij de medewerkers. De kandidaat coördineert geheel zelfstandig de organisatie en uitvoering van dit actiepunt.
Resultaat: de interne medewerkers zijn in 2025 door middel van een georganiseerde bijeenkomst meer bewust gemaakt van ondermijning en herkennen signalen en weten de te nemen vervolgstappen.
 
  1. Regie voeren op het participatietraject pilot ver verruiming terrastijden.
De raad heeft eind 2023 een motie ingediend om verruiming van de terrastijden in de gemeente Twenterand te onderzoeken. De Koninklijke Horeca Nederland heeft een eerste onderzoek gedaan. Een vervolgstap is om in 2025 een pilot uit te voeren in combinatie met een participatietraject onder de doelgroepen omwonenden en horeca. De ervaringen zijn leiden voor een eventueel besluit om de verruiming van de terrastijden wel of niet op te laten nemen in de APV. De kandidaat stelt voorafgaand aan de pilot een plan van aanpak en een neutraal wegingskader op. De kandidaat neemt de regie op de uitvoering van het participatietraject en voert zelf het participatietraject uit voor de doelgroep omwonenden en KHN voor de doelgroep horeca.
De kandidaat draagt er zorg voor dat de doelgroepen voorafgaand, tijdens en na afloop op een neutrale wijze worden meegenomen met de pilot. Na afloop van de pilot worden de uitkomsten verwerkt in een evaluatierapport met daarin ook de uitkomsten van de inzet van het wegingskader. De kandidaat presenteert de uitkomsten aan de werkgroep en verwerkt de conclusies in een adviesnota gericht aan de raad, op zodanige wijze dat de raad tot een besluit kan komen.

Resultaat: opstellen van een plan van aanpak en wegingskader participatietraject pilot verruiming terrastijden gemeente Twenterand. Regie voeren op de uitvoering van het participatietraject, vooraf, tijdens en na afloop van de pilot en uitvoeren van dit participatietraject voor de doelgroep omwonenden. Opleveren van het evaluatierapport en uitkomsten wegingskader en stukken aanleveren aan het bestuur voor het nemen tot een besluit in 2025.
 
  1. Coördinatie uitvoering veelschrijversbeleid
    Gemeente Twenterand heeft eind vorig jaar het veelschrijversbeleid vastgesteld. De kandidaat coördineert de uitvoering van de nieuwe en lopende zaken veelschrijvers. Hiermee is de kandidaat een aanjager en draagt zorg voor de juiste uitvoering van dit beleid. Op basis van uitgevoerde zaken stelt de kandidaat een praktisch werkproces op en doet aanbevelingen voor eventuele verbeteringen.

Resultaat: zorg dragen voor de vaststelling van minimaal 2 veelschrijver door het college. Opleveren van aanbevelingen en een praktisch werkproces op basis van de ervaringen.
 
  1. Binnenkort start een procedure last onder bestuursdwang.
De verwachting is dat de overtreder alle mogelijke juridische stappen gaat ondernemen. De kandidaat wordt zaakbehandelaar van deze zaak en draagt zorg voor de juiste juridische uitvoering en streeft daarbij dat dit stand houd van de Raad van State. De kandidaat informeert de teamleider en het bestuur over de voortgang van de zaak.

Resultaat: zaakbehandelaar van een zaak in het kader van last onder bestuursdwang. Uitvoering van de zaak bezwaar en beroep. Voorafgaand deze laatste juridische stappen draagt de kandidaat de zaak over aan de interne organisatie.   

Gevraagd wordt om de inzet van een juridisch adviseur Veiligheid  voor 28 uur per week  van 1 april tot 31 december 2025. De opdrachten lopen tegelijkertijd samen op en heeft een verloop met pieken en dalen. De verwachte globale verdeling in opdrachten in uren:
1: Opstellen integraal veiligheidsbeleid 2025-2029: 300 uur
2: Uitvoering actiepunt vanuit het actieplan ondermijning: 150 uur
3: Regie voeren participatietraject motie verruiming terrastijden en uitvoeren participatietraject doelgroep omwonenden: 200 uur.
4: Coördinerend jurist veelschrijvers: 100 uur
5: Juridisch zaakbehandelaar last onder bestuursdwang: 100 uur
 

Deel deze aanvraag

Plaats jouw bieding op Striive

https://login.striive.com/

Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.

Privacy Preference Center