Aanvragen

(DAS Twente) Samen Twente Projectleider Afbouw Medische Arrestantenzorg

Projectleider Afbouw Medische Arrestantenzorg

Info

Functie

Projectleider Afbouw Medische Arrestantenzorg

Locatie

Enschede

Uren per week

16 uren per week

Looptijd

01.05.2025 - 30.11.2025

Aanvraagnummer

SRQ176613

DAS

DAS Twente

Sluitingsdatum

date-icon07.05.2025 clock-icon09:30
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken

Inleiding
De afbouw van de Medische Arrestantenzorg (MAZ), na het niet verkrijgen van een nieuwe gunning, is een complex proces met juridische, contractuele, financiële en organisatorische gevolgen. Een zorgvuldige afbouw vereist een multidisciplinaire aanpak, waarbij juridische, personele en financiële aspecten integraal worden meegenomen.

Opdrachtomschrijving
De projectleider stelt een gedetailleerd plan van aanpak op voor de afbouw van de MAZ. Hiervoor wordt een projectgroep samengesteld met relevante expertise, waaronder een financieel adviseur en HR-adviseur. Dit plan moet rekening houden met de volgende aspecten:

Juridische en contractuele gevolgen
  • Inventarisatie van juridische en contractuele verplichtingen die nagekomen moeten worden bij en na de beëindiging van het contract en de werkzaamheden van de MAZ.
  • Identificatie van risico’s en aansprakelijkheden bij het stopzetten van lopende en tijdelijke contracten.
  • Voorstellen van maatregelen om het bedrijfsrisico zo laag mogelijk te houden voor de vijf GGD’en en juridische geschillen te voorkomen en passende preventieve maatregelen te treffen
Afbouw inzet verpleegkundigen MAZ op Kon-niveau en GGD- niveau
  • In kaart brengen van impact personele en financiële consequenties (contract, HR, frictie enz.) voor wat betreft stopzetten overstijgende KON inzet  en GGD inzet verpleegkundigen MAZ
  • Analyse van de personele en financiële impact van het beëindigen van de inzet op KON- en GGD-niveau.
HR-componenten
  • Inventarisatie van de personele gevolgen van de afbouw en te nemen maatregelen.
  • Oplossingen voor mogelijke frictiekosten en begeleiding van verpleegkundigen naar nieuwe posities.
  • Opstellen van een HR-aanpak voor een soepele transitie van medewerkers.
  • Begeleiding van medewerkers en heldere communicatie richting ondernemingsraad (OR) en lokaal overleg (LO).
Financiële impact
  • Overzicht van de directe en indirecte financiële implicaties.
  • Strategieën om frictiekosten te minimaliseren of te compenseren.
  • Budgettaire maatregelen en beheersing van financiële impact, inclusief doorbelasting overhead.
Communicatie
  • Voorbereiding en uitvoering van een communicatiestrategie.
  • Informatieverstrekking aan DPG, managers KON, OR en andere gremia over de impact van de afbouw.

Resultaten
  1. Een concreet plan van aanpak voor de afbouw van de MAZ, inclusief:
    • Personele maatregelen
    • Financiële consequenties
  2. Begeleiding en uitvoering van het plan na goedkeuring.
  3. Korte voortgangsrapportages per vier weken aan de gedelegeerd opdrachtgever.
  4. Oplevering van een eindrapportage na afronding, inclusief overdracht aan de staande organisatie.


Deadline
  • Het plan van aanpak moet uiterlijk 1 juni 2025 worden ingediend.
  • De uitvoering en afhechting moeten vóór 1 december 2025 zijn afgerond.

Randvoorwaarden & Profiel
Wij zoeken een ervaren, senior projectleider met:
  • Aantoonbare ervaring in reorganisatietrajecten en resultaatgericht werken.
  • Sterke verbindende kwaliteiten om afstemming met de vijf GGD’en te realiseren.
  • Een flexibele inzet van 8 - 16 uur per week tot 1 december 2025.
  • Uitstekende mondelinge en schriftelijke vaardigheden.
  • Inzicht in bestuurlijke dynamiek en de rol van medezeggenschap.
  • Het vermogen om te schakelen tussen operationeel, tactisch en strategisch niveau.
  • Een pragmatische aanpak met een gezonde dosis humor.

Met deze aanpak waarborgen we een gestructureerde en soepele afhechting van de MAZ, met minimale risico’s en maximale ondersteuning voor betrokken medewerkers en organisaties.

Bedrijfsgegevens

Bedrijfs gegevens

(DAS Twente) Samen Twente

Rolomschrijving en taakafspraken

Inleiding
De afbouw van de Medische Arrestantenzorg (MAZ), na het niet verkrijgen van een nieuwe gunning, is een complex proces met juridische, contractuele, financiële en organisatorische gevolgen. Een zorgvuldige afbouw vereist een multidisciplinaire aanpak, waarbij juridische, personele en financiële aspecten integraal worden meegenomen.

Opdrachtomschrijving
De projectleider stelt een gedetailleerd plan van aanpak op voor de afbouw van de MAZ. Hiervoor wordt een projectgroep samengesteld met relevante expertise, waaronder een financieel adviseur en HR-adviseur. Dit plan moet rekening houden met de volgende aspecten:

Juridische en contractuele gevolgen
  • Inventarisatie van juridische en contractuele verplichtingen die nagekomen moeten worden bij en na de beëindiging van het contract en de werkzaamheden van de MAZ.
  • Identificatie van risico’s en aansprakelijkheden bij het stopzetten van lopende en tijdelijke contracten.
  • Voorstellen van maatregelen om het bedrijfsrisico zo laag mogelijk te houden voor de vijf GGD’en en juridische geschillen te voorkomen en passende preventieve maatregelen te treffen
Afbouw inzet verpleegkundigen MAZ op Kon-niveau en GGD- niveau
  • In kaart brengen van impact personele en financiële consequenties (contract, HR, frictie enz.) voor wat betreft stopzetten overstijgende KON inzet  en GGD inzet verpleegkundigen MAZ
  • Analyse van de personele en financiële impact van het beëindigen van de inzet op KON- en GGD-niveau.
HR-componenten
  • Inventarisatie van de personele gevolgen van de afbouw en te nemen maatregelen.
  • Oplossingen voor mogelijke frictiekosten en begeleiding van verpleegkundigen naar nieuwe posities.
  • Opstellen van een HR-aanpak voor een soepele transitie van medewerkers.
  • Begeleiding van medewerkers en heldere communicatie richting ondernemingsraad (OR) en lokaal overleg (LO).
Financiële impact
  • Overzicht van de directe en indirecte financiële implicaties.
  • Strategieën om frictiekosten te minimaliseren of te compenseren.
  • Budgettaire maatregelen en beheersing van financiële impact, inclusief doorbelasting overhead.
Communicatie
  • Voorbereiding en uitvoering van een communicatiestrategie.
  • Informatieverstrekking aan DPG, managers KON, OR en andere gremia over de impact van de afbouw.

Resultaten
  1. Een concreet plan van aanpak voor de afbouw van de MAZ, inclusief:
    • Personele maatregelen
    • Financiële consequenties
  2. Begeleiding en uitvoering van het plan na goedkeuring.
  3. Korte voortgangsrapportages per vier weken aan de gedelegeerd opdrachtgever.
  4. Oplevering van een eindrapportage na afronding, inclusief overdracht aan de staande organisatie.


Deadline
  • Het plan van aanpak moet uiterlijk 1 juni 2025 worden ingediend.
  • De uitvoering en afhechting moeten vóór 1 december 2025 zijn afgerond.

Randvoorwaarden & Profiel
Wij zoeken een ervaren, senior projectleider met:
  • Aantoonbare ervaring in reorganisatietrajecten en resultaatgericht werken.
  • Sterke verbindende kwaliteiten om afstemming met de vijf GGD’en te realiseren.
  • Een flexibele inzet van 8 - 16 uur per week tot 1 december 2025.
  • Uitstekende mondelinge en schriftelijke vaardigheden.
  • Inzicht in bestuurlijke dynamiek en de rol van medezeggenschap.
  • Het vermogen om te schakelen tussen operationeel, tactisch en strategisch niveau.
  • Een pragmatische aanpak met een gezonde dosis humor.

Met deze aanpak waarborgen we een gestructureerde en soepele afhechting van de MAZ, met minimale risico’s en maximale ondersteuning voor betrokken medewerkers en organisaties.

Deel deze aanvraag

Plaats jouw bieding op Striive

https://login.striive.com/

Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.

Privacy Preference Center