Aanvragen

Gemeente Aa en Hunze Teamleider Frontoffice

Teamleider Frontoffice

Info

Functie

Teamleider Frontoffice

Locatie

Gemeentehuis

Uren per week

32 uren per week

Looptijd

04.12.2025 - 01.07.2026

Aanvraagnummer

SRQ177348

Segment

Overheid

Sluitingsdatum

date-icon03.12.2025 clock-icon11:00
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken

Interim Teamleider Frontoffice bij gemeente Aa en Hunze (tijdelijke opdracht) LET OP: ENKEL DETACHERING
32 uur / Gieten / 6 maanden 


Door het vertrek van de huidige teamleider Frontoffice zijn wij op zoek naar een ervaren interim teamleider die tijdelijk het huidige team kan leiden totdat de vacature opnieuw is ingevuld. Dit betreft een uitdagende rol binnen een team dat zich in een transitie bevindt. Deze transitie heeft enerzijds te maken met een eerdere probleemsituatie binnen het team die tot bepaalde spanningen heeft geleid, waarop met externe begeleiding een op herstel gericht traject is ingezet. Daarnaast heeft de transitie te maken met de vorming van een nieuw Servicecentrum (als onderdeel van het team) in het kader van een organisatiebreed programma Dienstverlening. 

De verantwoordelijkheid van de interim teamleider Frontoffice is de aansturing en begeleiden van twee subteams, namelijk de medewerkers die vallen onder Burgerzaken en de medewerkers die onderdeel gaan uitmaken van het toekomstige Servicecentrum. De focus ligt op mensgerichte en coachende leiding, waarbij aandacht is voor samenwerking en werkprocessen binnen een team in ontwikkeling.  De verantwoordelijkheid voor de totale inrichting van het Servicecentrum is in het kader van het programma Dienstverlening momenteel elders in de organisatie belegd.
 
Daarnaast maak je als teamleider deel uit van het managementteam (dat bestaat uit de gezamenlijke teamleiders en het directieteam), waarbij je actief meedenkt over organisatiebrede thema’s. Naast je teamverantwoordelijkheid kun je op incidentele basis op verzoek de rol van ambtelijk opdrachtgever vervullen bij projecten die verder reiken dan je eigen vakgebied. Hierbij bewaak je voortgang, samenhang en bestuurlijke afstemming, altijd met oog voor het grotere geheel. Naast dit profiel vragen wij daarnaast het volgende:
 
Taken en verantwoordelijkheden
  • Afwegen van verschillende belangen gedurende de transitieperiode.
  • Sturing geven op kwaliteit en resultaat binnen de organisatieprocessen.
  • Het team ondersteunen bij het omgaan met aandachtspunten en het versterken van de samenwerking, zonder directe verantwoordelijkheid voor het toekomstige Servicecentrum.
  • Voorbereiden van de toekomstige invulling van de functie teamleider Frontoffice.
  • Actief bijdragen aan organisatiebrede thema’s als lid van managementteam.
  • Incidenteel optreden als ambtelijk opdrachtgever bij projecten buiten het eigen vakgebied, en daarbij voortgang, samenhang en bestuurlijke afstemming bewaken.
 
Gewenste ervaring en competenties
  • Aantoonbare ervaring met leidinggeven, bij voorkeur in een gemeentelijke context.
  • Kennis van bedrijfsvoering en bij voorkeur dienstverlening binnen gemeentelijke organisaties.
  • Vermogen om teams in verandering te begeleiden en te motiveren.
  • Sterke communicatieve vaardigheden en resultaatgerichtheid.
  • Inzicht in organisatiebrede processen en bestuurlijke verhoudingen.

Bedrijfsgegevens

Bedrijfs gegevens

Gemeente Aa en Hunze

Rolomschrijving en taakafspraken

Interim Teamleider Frontoffice bij gemeente Aa en Hunze (tijdelijke opdracht) LET OP: ENKEL DETACHERING
32 uur / Gieten / 6 maanden 


Door het vertrek van de huidige teamleider Frontoffice zijn wij op zoek naar een ervaren interim teamleider die tijdelijk het huidige team kan leiden totdat de vacature opnieuw is ingevuld. Dit betreft een uitdagende rol binnen een team dat zich in een transitie bevindt. Deze transitie heeft enerzijds te maken met een eerdere probleemsituatie binnen het team die tot bepaalde spanningen heeft geleid, waarop met externe begeleiding een op herstel gericht traject is ingezet. Daarnaast heeft de transitie te maken met de vorming van een nieuw Servicecentrum (als onderdeel van het team) in het kader van een organisatiebreed programma Dienstverlening. 

De verantwoordelijkheid van de interim teamleider Frontoffice is de aansturing en begeleiden van twee subteams, namelijk de medewerkers die vallen onder Burgerzaken en de medewerkers die onderdeel gaan uitmaken van het toekomstige Servicecentrum. De focus ligt op mensgerichte en coachende leiding, waarbij aandacht is voor samenwerking en werkprocessen binnen een team in ontwikkeling.  De verantwoordelijkheid voor de totale inrichting van het Servicecentrum is in het kader van het programma Dienstverlening momenteel elders in de organisatie belegd.
 
Daarnaast maak je als teamleider deel uit van het managementteam (dat bestaat uit de gezamenlijke teamleiders en het directieteam), waarbij je actief meedenkt over organisatiebrede thema’s. Naast je teamverantwoordelijkheid kun je op incidentele basis op verzoek de rol van ambtelijk opdrachtgever vervullen bij projecten die verder reiken dan je eigen vakgebied. Hierbij bewaak je voortgang, samenhang en bestuurlijke afstemming, altijd met oog voor het grotere geheel. Naast dit profiel vragen wij daarnaast het volgende:
 
Taken en verantwoordelijkheden
  • Afwegen van verschillende belangen gedurende de transitieperiode.
  • Sturing geven op kwaliteit en resultaat binnen de organisatieprocessen.
  • Het team ondersteunen bij het omgaan met aandachtspunten en het versterken van de samenwerking, zonder directe verantwoordelijkheid voor het toekomstige Servicecentrum.
  • Voorbereiden van de toekomstige invulling van de functie teamleider Frontoffice.
  • Actief bijdragen aan organisatiebrede thema’s als lid van managementteam.
  • Incidenteel optreden als ambtelijk opdrachtgever bij projecten buiten het eigen vakgebied, en daarbij voortgang, samenhang en bestuurlijke afstemming bewaken.
 
Gewenste ervaring en competenties
  • Aantoonbare ervaring met leidinggeven, bij voorkeur in een gemeentelijke context.
  • Kennis van bedrijfsvoering en bij voorkeur dienstverlening binnen gemeentelijke organisaties.
  • Vermogen om teams in verandering te begeleiden en te motiveren.
  • Sterke communicatieve vaardigheden en resultaatgerichtheid.
  • Inzicht in organisatiebrede processen en bestuurlijke verhoudingen.

Deel deze aanvraag

Plaats jouw bieding op Striive

https://login.striive.com/

Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.

Privacy Preference Center