Aanvragen

Gemeente Coevorden Regelanalist

Regelanalist

Info

Functie

Regelanalist

Locatie

Aleida Kramersingel 4

Uren per week

36 uren per week

Looptijd

18.11.2025 - 18.05.2026

Aanvraagnummer

SRQ177300

Segment

Beleidsadvies | Advies | Adviseur

Sluitingsdatum

date-icon18.11.2025 clock-icon17:00
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken


Regelanalist/ regelbeheerder Omgevingswet 32-36 uur

ENKEL DETACHERING

Team Omgevingsontwikkeling

In het team werken Ruimtelijke Ordening, Vergunningen, Toezicht & Handhaving samen. Ons doel is om wat van waarde is voor Coevorden te behouden en tegelijk nieuwe ontwikkelingen mogelijk te maken. Het team staat open voor initiatieven uit de samenleving en ondersteunt deze met een klantgerichte houding. Naast het toetsen en begeleiden van initiatieven voeren we projecten uit waarmee we thema’s als wonen, buitengebied en bedrijvigheid verder brengen, vaak in samenwerking met andere teams binnen de gemeente. De komst van de Omgevingswet brengt kansen met zich mee, geeft veel dynamiek en vraagt tegelijkertijd om denk- en doe capaciteit. Als eerste gemeente in Drenthe werken we in Coevorden sinds begin 2023 al in de geest van de Omgevingswet met een Omgevingstafel.
 

Wat ga je doen in deze nieuwe functie bij de gemeente:

Je vertaalt wetgeving naar toepasbare regels in begrijpelijke taal en houdt het Omgevingsplein (voor zowel collega’s als inwoners te raadplegen) up-to-date.

De regelbeheerder coördineert het proces van totstandkoming, onderhoud en publicatie van toepasbare regels. En is sparringpartner voor juristen, planologen en beleidsadviseurs bij het beoordelen en opstellen van beleid en juridische regels.

Naast het maken van toepasbare regels zorgt de regelbeheerder ervoor dat de structuur van de toepasbare regels blijft aansluiten op het Digitaal Stelsel Omgevingswet (DSO), dat nog in ontwikkeling is. Daarvoor is kennis nodig van ‘Regeldienst’, de applicatie waarmee toepasbare regels worden gemaakt en gepubliceerd. Het vraagt om basaal begrip van de opbouw en werking van het DSO. En het vereist bijblijven in de DSO-ontwikkelingen op het vlak van toepasbare regels.

Je stemt af met het klantcontactcentrum, met ICT en met de collega’s van Vergunningen, Toezicht en Handhaving. Daarnaast neem je deel aan een provinciale werkgroep om onze toepasbare regels af te stemmen op de toepasbare regels van andere (semi) overheden.
 

Wie zoeken we?

  • Je beschikt over een HBO-/WO-diploma
  • Je hebt een juridische achtergrond en affiniteit met informatietechnologie
  • Je bent bekend met een gemeentelijke organisatie
  • Je hebt kennis van vergunningen en kennis van de Omgevingswet is een pré
  • Je hebt affiniteit met ontwerp- en modelleertechnieken en ICT
  • Jouw uitdaging is om ook de juridische regels aan te pakken die nog niet goed toepasbaar zijn
  • Je bent analytisch, precies, geordend, nauwkeurig en gestructureerd
  • Je krijgt energie van nieuwe ontwikkelingen en hebt zin in deze nieuwe functie
  • Je communiceert duidelijk en open en staat stevig in je schoenen
 

Wat bieden we?

Je werkt binnen een organisatie die volop in beweging is en zich blijft ontwikkelen en verbeteren! We stimuleren ook jóuw ontwikkeling. Je krijgt de mogelijkheid om opleidingen te volgen, via onze eigen academie of bij een instituut naar keuze. Je krijgt veel ruimte om mee te denken én om je ideeën uit te voeren. We werken zowel vanuit huis als op kantoor en je kunt je uren flexibel indelen, afgestemd op jouw werkpakket én persoonlijke voorkeur. Een goede thuiswerkplek vinden wij belangrijk. We zorgen voor goede voorzieningen die jij nodig hebt om thuis te werken.  
  
Het gaat om een functie waarbij je 36 uur per week beschikbaar bent. Deze functie is nieuw en indicatief ingeschaald op salarisschaal 10. Dit betekent dat de functie in de eerstvolgende waarderingsronde definitief gewaardeerd wordt. Afhankelijk van je kennis en ervaring krijg je een salaris van maximaal € 5.009, - bruto bij een fulltime dienstverband. We binden je graag aan onze organisatie. Na een jaarcontract is onze intentie dan ook je een vast contract aan te bieden. Je ontvangt 144 wettelijke en 50,4 bovenwettelijke vakantie-uren bij een fulltime dienstverband. 
  
Een greep uit ons brede pakket aanvullende arbeidsvoorwaarden: een pensioenregeling via het ABP, betaald ouderschapsverlof en een Individueel Keuze Budget van 17,05 % van het jaarsalaris. Dit budget kun je op verschillende manieren gebruiken. Zo kun je er extra verlofdagen mee kopen, je kunt verlofsparen en je kunt het inzetten voor de fietsregeling. Je mag het budget natuurlijk ook laten uitbetalen. Bij ons krijg je bovendien nog een reiskostenregeling, een thuiswerkvergoeding én een Persoonlijk budget van € 850 per jaar bij een fulltime dienstverband. 

 

Bedrijfsgegevens

Bedrijfs gegevens

Gemeente Coevorden

Rolomschrijving en taakafspraken


Regelanalist/ regelbeheerder Omgevingswet 32-36 uur

ENKEL DETACHERING

Team Omgevingsontwikkeling

In het team werken Ruimtelijke Ordening, Vergunningen, Toezicht & Handhaving samen. Ons doel is om wat van waarde is voor Coevorden te behouden en tegelijk nieuwe ontwikkelingen mogelijk te maken. Het team staat open voor initiatieven uit de samenleving en ondersteunt deze met een klantgerichte houding. Naast het toetsen en begeleiden van initiatieven voeren we projecten uit waarmee we thema’s als wonen, buitengebied en bedrijvigheid verder brengen, vaak in samenwerking met andere teams binnen de gemeente. De komst van de Omgevingswet brengt kansen met zich mee, geeft veel dynamiek en vraagt tegelijkertijd om denk- en doe capaciteit. Als eerste gemeente in Drenthe werken we in Coevorden sinds begin 2023 al in de geest van de Omgevingswet met een Omgevingstafel.
 

Wat ga je doen in deze nieuwe functie bij de gemeente:

Je vertaalt wetgeving naar toepasbare regels in begrijpelijke taal en houdt het Omgevingsplein (voor zowel collega’s als inwoners te raadplegen) up-to-date.

De regelbeheerder coördineert het proces van totstandkoming, onderhoud en publicatie van toepasbare regels. En is sparringpartner voor juristen, planologen en beleidsadviseurs bij het beoordelen en opstellen van beleid en juridische regels.

Naast het maken van toepasbare regels zorgt de regelbeheerder ervoor dat de structuur van de toepasbare regels blijft aansluiten op het Digitaal Stelsel Omgevingswet (DSO), dat nog in ontwikkeling is. Daarvoor is kennis nodig van ‘Regeldienst’, de applicatie waarmee toepasbare regels worden gemaakt en gepubliceerd. Het vraagt om basaal begrip van de opbouw en werking van het DSO. En het vereist bijblijven in de DSO-ontwikkelingen op het vlak van toepasbare regels.

Je stemt af met het klantcontactcentrum, met ICT en met de collega’s van Vergunningen, Toezicht en Handhaving. Daarnaast neem je deel aan een provinciale werkgroep om onze toepasbare regels af te stemmen op de toepasbare regels van andere (semi) overheden.
 

Wie zoeken we?

  • Je beschikt over een HBO-/WO-diploma
  • Je hebt een juridische achtergrond en affiniteit met informatietechnologie
  • Je bent bekend met een gemeentelijke organisatie
  • Je hebt kennis van vergunningen en kennis van de Omgevingswet is een pré
  • Je hebt affiniteit met ontwerp- en modelleertechnieken en ICT
  • Jouw uitdaging is om ook de juridische regels aan te pakken die nog niet goed toepasbaar zijn
  • Je bent analytisch, precies, geordend, nauwkeurig en gestructureerd
  • Je krijgt energie van nieuwe ontwikkelingen en hebt zin in deze nieuwe functie
  • Je communiceert duidelijk en open en staat stevig in je schoenen
 

Wat bieden we?

Je werkt binnen een organisatie die volop in beweging is en zich blijft ontwikkelen en verbeteren! We stimuleren ook jóuw ontwikkeling. Je krijgt de mogelijkheid om opleidingen te volgen, via onze eigen academie of bij een instituut naar keuze. Je krijgt veel ruimte om mee te denken én om je ideeën uit te voeren. We werken zowel vanuit huis als op kantoor en je kunt je uren flexibel indelen, afgestemd op jouw werkpakket én persoonlijke voorkeur. Een goede thuiswerkplek vinden wij belangrijk. We zorgen voor goede voorzieningen die jij nodig hebt om thuis te werken.  
  
Het gaat om een functie waarbij je 36 uur per week beschikbaar bent. Deze functie is nieuw en indicatief ingeschaald op salarisschaal 10. Dit betekent dat de functie in de eerstvolgende waarderingsronde definitief gewaardeerd wordt. Afhankelijk van je kennis en ervaring krijg je een salaris van maximaal € 5.009, - bruto bij een fulltime dienstverband. We binden je graag aan onze organisatie. Na een jaarcontract is onze intentie dan ook je een vast contract aan te bieden. Je ontvangt 144 wettelijke en 50,4 bovenwettelijke vakantie-uren bij een fulltime dienstverband. 
  
Een greep uit ons brede pakket aanvullende arbeidsvoorwaarden: een pensioenregeling via het ABP, betaald ouderschapsverlof en een Individueel Keuze Budget van 17,05 % van het jaarsalaris. Dit budget kun je op verschillende manieren gebruiken. Zo kun je er extra verlofdagen mee kopen, je kunt verlofsparen en je kunt het inzetten voor de fietsregeling. Je mag het budget natuurlijk ook laten uitbetalen. Bij ons krijg je bovendien nog een reiskostenregeling, een thuiswerkvergoeding én een Persoonlijk budget van € 850 per jaar bij een fulltime dienstverband. 

 

Deel deze aanvraag

Plaats jouw bieding op Striive

https://login.striive.com/

Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.

Privacy Preference Center