
Aanvragen
Info
Functie
BudgetbeheerderLocatie
DeventerUren per week
32 uren per weekLooptijd
02.06.2025 - 01.09.2025Aanvraagnummer
SRQ176662DAS
TalentenregioSluitingsdatum
Budgetbeheerder
Als medewerker budgetbeheer stabiliseer en beheer jij de inkomsten en uitgaven van inwoners daartoe zelf niet toe in staat zijn. Daarmee help je huishoudens uit de financiële problemen en voorkom je dat klanten terugvallen in hun oude gedrag. Jij begeleidt klanten naar financiële zelfredzaamheid. En werk je met de klant samen met als doel om de klant (weer) inzicht en controle te geven op de eigen financiële situatie, zodat men in de toekomst zelfstandig en zonder schulden de financiële huishouding kan voeren. Voor de uitvoering van het beheer heb je op verschillende manieren contact met de klant. Je signaleert achterliggende problematiek en onderhoudt daarover contacten met schuldeisers en hulpverleningsinstanties. Waar nodig verwijs je door.
Je stelt budgetplannen op in overleg met cliënten en je legt hun gegevens vast in het geautomatiseerde systeem. Je verzorgt de betaling van leefgeld, vaste lasten, reserveringen en variabele lasten ten behoeve van de cliënt. Daarnaast voer je gesprekken met cliënten over dagelijkse financiële problemen en bespreek je de mogelijkheden om op termijn weer zelfstandig hun inkomen te beheren. Je bereidt cliënten voor op het zelfstandig voeren van hun financiële huishouding en geeft voorlichting over bestaande materiële en immateriële voorzieningen, waarbij je hen zo nodig verwijst naar gespecialiseerde hulpverleningsinstellingen. Bovendien geef je budgettrainingen aan groepen.
Over jou:
Je bent flexibel, collegiaal, stressbestendig en resultaat- en oplossingsgericht. Je hebt oog voor de specifieke problematiek van onze klanten, maar weet die te combineren met een zakelijke instelling. Je durft zelfstandig beslissingen en initiatieven te nemen en beschikt over uitstekende mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden. Daarbij heb je gevoel voor cijfers en werk je nauwkeurig. En ook belangrijk: Je kan situaties relativeren en positief inzien, zelfs in uitdagende situaties
De actuele ontwikkelingen op ons vakgebied houd je actief bij en je levert, vanuit je kennis en ervaring, een bijdrage aan het voortdurend verbeteren van de kwaliteit van onze dienstverlening. Tot slot ben je bereid om zowel op ons kantoor in Deventer als op locatie in Kampen te werken.
Je beschikt over:
hbo werk- en denkniveau, aantoonbaar door je opleiding (HBO-SJD, HBO-MWD, HBO Social Work);
minimaal twee jaar ervaring als budgetbeheerder
ervaring met individuele gespreksvoering;
minimaal 1 jaar ervaring in werken met ons softwarepakket Allegro
Het team
Het BAD is dé professionele organisatie voor vakkundige, onafhankelijke en objectieve budgetvoorlichting. Voor hulp bij het voorkomen, structureel oplossen en beheersbaar maken van geldzorgen én sociale kredietverstrekking in Deventer. Bij het BAD werken ongeveer 70 mensen. In verschillende functiegroepen (stabilisatie & schuldregeling,vroegsignalering & preventie, budgetbeheer, administratie, WSNP-bewind, Kredietbank) en in een aantal projecten, zoals de ondersteuning van gedupeerden van de Toeslagenaffaire.
Gemeente Deventer
Budgetbeheerder
Als medewerker budgetbeheer stabiliseer en beheer jij de inkomsten en uitgaven van inwoners daartoe zelf niet toe in staat zijn. Daarmee help je huishoudens uit de financiële problemen en voorkom je dat klanten terugvallen in hun oude gedrag. Jij begeleidt klanten naar financiële zelfredzaamheid. En werk je met de klant samen met als doel om de klant (weer) inzicht en controle te geven op de eigen financiële situatie, zodat men in de toekomst zelfstandig en zonder schulden de financiële huishouding kan voeren. Voor de uitvoering van het beheer heb je op verschillende manieren contact met de klant. Je signaleert achterliggende problematiek en onderhoudt daarover contacten met schuldeisers en hulpverleningsinstanties. Waar nodig verwijs je door.
Je stelt budgetplannen op in overleg met cliënten en je legt hun gegevens vast in het geautomatiseerde systeem. Je verzorgt de betaling van leefgeld, vaste lasten, reserveringen en variabele lasten ten behoeve van de cliënt. Daarnaast voer je gesprekken met cliënten over dagelijkse financiële problemen en bespreek je de mogelijkheden om op termijn weer zelfstandig hun inkomen te beheren. Je bereidt cliënten voor op het zelfstandig voeren van hun financiële huishouding en geeft voorlichting over bestaande materiële en immateriële voorzieningen, waarbij je hen zo nodig verwijst naar gespecialiseerde hulpverleningsinstellingen. Bovendien geef je budgettrainingen aan groepen.
Over jou:
Je bent flexibel, collegiaal, stressbestendig en resultaat- en oplossingsgericht. Je hebt oog voor de specifieke problematiek van onze klanten, maar weet die te combineren met een zakelijke instelling. Je durft zelfstandig beslissingen en initiatieven te nemen en beschikt over uitstekende mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden. Daarbij heb je gevoel voor cijfers en werk je nauwkeurig. En ook belangrijk: Je kan situaties relativeren en positief inzien, zelfs in uitdagende situaties
De actuele ontwikkelingen op ons vakgebied houd je actief bij en je levert, vanuit je kennis en ervaring, een bijdrage aan het voortdurend verbeteren van de kwaliteit van onze dienstverlening. Tot slot ben je bereid om zowel op ons kantoor in Deventer als op locatie in Kampen te werken.
Je beschikt over:
hbo werk- en denkniveau, aantoonbaar door je opleiding (HBO-SJD, HBO-MWD, HBO Social Work);
minimaal twee jaar ervaring als budgetbeheerder
ervaring met individuele gespreksvoering;
minimaal 1 jaar ervaring in werken met ons softwarepakket Allegro
Het team
Het BAD is dé professionele organisatie voor vakkundige, onafhankelijke en objectieve budgetvoorlichting. Voor hulp bij het voorkomen, structureel oplossen en beheersbaar maken van geldzorgen én sociale kredietverstrekking in Deventer. Bij het BAD werken ongeveer 70 mensen. In verschillende functiegroepen (stabilisatie & schuldregeling,vroegsignalering & preventie, budgetbeheer, administratie, WSNP-bewind, Kredietbank) en in een aantal projecten, zoals de ondersteuning van gedupeerden van de Toeslagenaffaire.
Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.