Aanvragen

Gemeente Deventer Budgetbeheerder

Budgetbeheerder

Info

Functie

Budgetbeheerder

Locatie

Deventer

Uren per week

32 uren per week

Looptijd

02.06.2025 - 01.09.2025

Aanvraagnummer

SRQ176662

DAS

Talentenregio

Sluitingsdatum

date-icon16.05.2025 clock-icon17:00
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken

Budgetbeheerder

Als medewerker budgetbeheer stabiliseer en beheer jij de inkomsten en uitgaven van inwoners daartoe zelf niet toe in staat zijn. Daarmee help je huishoudens uit de financiële problemen en voorkom je dat klanten terugvallen in hun oude gedrag. Jij begeleidt klanten naar financiële zelfredzaamheid. En werk je met de klant samen met als doel om de klant (weer) inzicht en controle te geven op de eigen financiële situatie, zodat men in de toekomst zelfstandig en zonder schulden de financiële huishouding kan voeren. Voor de uitvoering van het beheer heb je op verschillende manieren contact met de klant. Je signaleert achterliggende problematiek en onderhoudt daarover contacten met schuldeisers en hulpverleningsinstanties. Waar nodig verwijs je door. 

Je stelt budgetplannen op in overleg met cliënten en je legt hun gegevens vast in het geautomatiseerde systeem. Je verzorgt de betaling van leefgeld, vaste lasten, reserveringen en variabele lasten ten behoeve van de cliënt. Daarnaast voer je gesprekken met cliënten over dagelijkse financiële problemen en bespreek je de mogelijkheden om op termijn weer zelfstandig hun inkomen te beheren. Je bereidt cliënten voor op het zelfstandig voeren van hun financiële huishouding en geeft voorlichting over bestaande materiële en immateriële voorzieningen, waarbij je hen zo nodig verwijst naar gespecialiseerde hulpverleningsinstellingen. Bovendien geef je budgettrainingen aan groepen. 

Over jou: 

Je bent flexibel, collegiaal, stressbestendig en resultaat- en oplossingsgericht. Je hebt oog voor de specifieke problematiek van onze klanten, maar weet die te combineren met een zakelijke instelling. Je durft zelfstandig beslissingen en initiatieven te nemen en beschikt over uitstekende mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden. Daarbij heb je gevoel voor cijfers en werk je nauwkeurig. En ook belangrijk: Je kan situaties relativeren en positief inzien, zelfs in uitdagende situaties   

De actuele ontwikkelingen op ons vakgebied houd je actief bij en je levert, vanuit je kennis en ervaring, een bijdrage aan het voortdurend verbeteren van de kwaliteit van onze dienstverlening. Tot slot ben je bereid om zowel op ons kantoor in Deventer als op locatie in Kampen te werken. 

 

Je beschikt over:  

  • hbo werk- en denkniveau, aantoonbaar door je opleiding (HBO-SJD, HBO-MWD, HBO Social Work); 

  • minimaal twee jaar ervaring als budgetbeheerder 

  • ervaring met individuele gespreksvoering; 

  • minimaal 1 jaar ervaring in werken met ons softwarepakket Allegro  

 

Het team  

Het BAD is dé professionele organisatie voor vakkundige, onafhankelijke en objectieve budgetvoorlichting. Voor hulp bij het voorkomen, structureel oplossen en beheersbaar maken van geldzorgen én sociale kredietverstrekking in Deventer. Bij het BAD werken ongeveer 70 mensen. In verschillende functiegroepen (stabilisatie & schuldregeling,vroegsignalering & preventie, budgetbeheer, administratie, WSNP-bewind, Kredietbank) en in een aantal projecten, zoals de ondersteuning van gedupeerden van de Toeslagenaffaire. 

 

Bedrijfsgegevens

Bedrijfs gegevens

Gemeente Deventer

Rolomschrijving en taakafspraken

Budgetbeheerder

Als medewerker budgetbeheer stabiliseer en beheer jij de inkomsten en uitgaven van inwoners daartoe zelf niet toe in staat zijn. Daarmee help je huishoudens uit de financiële problemen en voorkom je dat klanten terugvallen in hun oude gedrag. Jij begeleidt klanten naar financiële zelfredzaamheid. En werk je met de klant samen met als doel om de klant (weer) inzicht en controle te geven op de eigen financiële situatie, zodat men in de toekomst zelfstandig en zonder schulden de financiële huishouding kan voeren. Voor de uitvoering van het beheer heb je op verschillende manieren contact met de klant. Je signaleert achterliggende problematiek en onderhoudt daarover contacten met schuldeisers en hulpverleningsinstanties. Waar nodig verwijs je door. 

Je stelt budgetplannen op in overleg met cliënten en je legt hun gegevens vast in het geautomatiseerde systeem. Je verzorgt de betaling van leefgeld, vaste lasten, reserveringen en variabele lasten ten behoeve van de cliënt. Daarnaast voer je gesprekken met cliënten over dagelijkse financiële problemen en bespreek je de mogelijkheden om op termijn weer zelfstandig hun inkomen te beheren. Je bereidt cliënten voor op het zelfstandig voeren van hun financiële huishouding en geeft voorlichting over bestaande materiële en immateriële voorzieningen, waarbij je hen zo nodig verwijst naar gespecialiseerde hulpverleningsinstellingen. Bovendien geef je budgettrainingen aan groepen. 

Over jou: 

Je bent flexibel, collegiaal, stressbestendig en resultaat- en oplossingsgericht. Je hebt oog voor de specifieke problematiek van onze klanten, maar weet die te combineren met een zakelijke instelling. Je durft zelfstandig beslissingen en initiatieven te nemen en beschikt over uitstekende mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden. Daarbij heb je gevoel voor cijfers en werk je nauwkeurig. En ook belangrijk: Je kan situaties relativeren en positief inzien, zelfs in uitdagende situaties   

De actuele ontwikkelingen op ons vakgebied houd je actief bij en je levert, vanuit je kennis en ervaring, een bijdrage aan het voortdurend verbeteren van de kwaliteit van onze dienstverlening. Tot slot ben je bereid om zowel op ons kantoor in Deventer als op locatie in Kampen te werken. 

 

Je beschikt over:  

  • hbo werk- en denkniveau, aantoonbaar door je opleiding (HBO-SJD, HBO-MWD, HBO Social Work); 

  • minimaal twee jaar ervaring als budgetbeheerder 

  • ervaring met individuele gespreksvoering; 

  • minimaal 1 jaar ervaring in werken met ons softwarepakket Allegro  

 

Het team  

Het BAD is dé professionele organisatie voor vakkundige, onafhankelijke en objectieve budgetvoorlichting. Voor hulp bij het voorkomen, structureel oplossen en beheersbaar maken van geldzorgen én sociale kredietverstrekking in Deventer. Bij het BAD werken ongeveer 70 mensen. In verschillende functiegroepen (stabilisatie & schuldregeling,vroegsignalering & preventie, budgetbeheer, administratie, WSNP-bewind, Kredietbank) en in een aantal projecten, zoals de ondersteuning van gedupeerden van de Toeslagenaffaire. 

 

Deel deze aanvraag

Plaats jouw bieding op Striive

https://login.striive.com/

Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.

Privacy Preference Center