Aanvragen

Gemeente Deventer Consulent Budgetbeheer

Consulent Budgetbeheer

Info

Functie

Consulent Budgetbeheer

Locatie

Deventer

Uren per week

24 uren per week

Looptijd

17.02.2025 - 31.12.2025

Aanvraagnummer

SRQ175882

DAS

Talentenregio

Sluitingsdatum

date-icon03.02.2025 clock-icon09:00
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken

Medewerker budgetbeheer voor 24 uur per week in Kampen

Wij hebben voor de ondersteuning aan onze inwoners, in verband met vertrek van een medewerker, tijdelijk een medewerker budgetbeheer nodig. Je gaat werken voor de inwoners van de gemeente Kampen, maar zult ook op locatie Deventer gaan werken.

Jouw werk
Je beheert het inkomen van huishoudens die daartoe zelf (tijdelijk of langdurig) niet in staat zijn. Daarmee help je huishoudens uit de financiële problemen te komen en voorkom je dat klanten weer terugvallen in hun oude gedrag. Jouw ondersteuning is erop gericht om de financiele zelfredzaamheid bij de klant te ontwikkelen.
De werkzaamheden bestaan onder andere uit:
  • Het in overleg opstellen van een budgetplan
  • Het vastleggen van de gegevens van de cliënt in het geautomatiseerd systeem
  • Het verzorgen van de betaling van leefgeld, vaste lasten, reserveringen en variabele lasten ten behoeve van de cliënt
  • Het voeren van gesprekken met de cliënt over dagelijkse financiële problemen, maar ook over de mogelijkheden om op termijn weer zelfstandig het inkomen te beheren
  • Het voorbereiden van de cliënt op het weer zelfstandig voeren van de financiële huishouding
  • Voorlichting geven over bestaande materiële en immateriële voorzieningen en zo nodig verwijzen naar gespecialiseerde (hulpverlenings-)instellingen
Over jou
  • Je hebt minimaal 3 jaar werkervaring als budgetbeheerder binnen een overheidsorganisatie;
  • Je hebt een afgeronde HBO opleiding SJD, MWD of aanverwant;
  • Je hebt systeemkennis van Allegro of soortgelijk klantsysteem voor budgetbeheer;
  • Je hebt inzicht in en begrip voor de specifieke problematiek van onze doelgroep, maar daarbij verlies je de belangen van schuldeisers en leveranciers en de juridische kaders niet uit het oog;
  • Je bent een teamplayer die binnen de eigen caseload in staat is om zelfstandig te werken en je werkvoorraad bewaakt;
  • Je bent een leuke collega met gevoel voor humor;
  • Je houdt je actief op de hoogte van actuele ontwikkelingen op ons vakgebied en levert vanuit je kennis en ervaring een bijdrage aan het voortdurend verbeteren van de kwaliteit van onze dienstverlening
Het team
Het BAD is dé professionele organisatie voor vakkundige, onafhankelijke en objectieve budgetvoorlichting, hulp bij het voorkomen, structureel oplossen en beheersbaar maken van geldzorgen én sociale kredietverstrekking in Deventer. Bij het BAD werken ca. 50 mensen in verschillende functiegroepen (stabilisatie & schuldregeling, vroegsignalering & preventie, budgetbeheer, administratie, WSNP-bewind, Kredietbank) en in een aantal projecten zoals ondersteuning gedupeerden Toeslagenaffaire.
 

 

Bedrijfsgegevens

Bedrijfs gegevens

Gemeente Deventer

Rolomschrijving en taakafspraken

Medewerker budgetbeheer voor 24 uur per week in Kampen

Wij hebben voor de ondersteuning aan onze inwoners, in verband met vertrek van een medewerker, tijdelijk een medewerker budgetbeheer nodig. Je gaat werken voor de inwoners van de gemeente Kampen, maar zult ook op locatie Deventer gaan werken.

Jouw werk
Je beheert het inkomen van huishoudens die daartoe zelf (tijdelijk of langdurig) niet in staat zijn. Daarmee help je huishoudens uit de financiële problemen te komen en voorkom je dat klanten weer terugvallen in hun oude gedrag. Jouw ondersteuning is erop gericht om de financiele zelfredzaamheid bij de klant te ontwikkelen.
De werkzaamheden bestaan onder andere uit:
  • Het in overleg opstellen van een budgetplan
  • Het vastleggen van de gegevens van de cliënt in het geautomatiseerd systeem
  • Het verzorgen van de betaling van leefgeld, vaste lasten, reserveringen en variabele lasten ten behoeve van de cliënt
  • Het voeren van gesprekken met de cliënt over dagelijkse financiële problemen, maar ook over de mogelijkheden om op termijn weer zelfstandig het inkomen te beheren
  • Het voorbereiden van de cliënt op het weer zelfstandig voeren van de financiële huishouding
  • Voorlichting geven over bestaande materiële en immateriële voorzieningen en zo nodig verwijzen naar gespecialiseerde (hulpverlenings-)instellingen
Over jou
  • Je hebt minimaal 3 jaar werkervaring als budgetbeheerder binnen een overheidsorganisatie;
  • Je hebt een afgeronde HBO opleiding SJD, MWD of aanverwant;
  • Je hebt systeemkennis van Allegro of soortgelijk klantsysteem voor budgetbeheer;
  • Je hebt inzicht in en begrip voor de specifieke problematiek van onze doelgroep, maar daarbij verlies je de belangen van schuldeisers en leveranciers en de juridische kaders niet uit het oog;
  • Je bent een teamplayer die binnen de eigen caseload in staat is om zelfstandig te werken en je werkvoorraad bewaakt;
  • Je bent een leuke collega met gevoel voor humor;
  • Je houdt je actief op de hoogte van actuele ontwikkelingen op ons vakgebied en levert vanuit je kennis en ervaring een bijdrage aan het voortdurend verbeteren van de kwaliteit van onze dienstverlening
Het team
Het BAD is dé professionele organisatie voor vakkundige, onafhankelijke en objectieve budgetvoorlichting, hulp bij het voorkomen, structureel oplossen en beheersbaar maken van geldzorgen én sociale kredietverstrekking in Deventer. Bij het BAD werken ca. 50 mensen in verschillende functiegroepen (stabilisatie & schuldregeling, vroegsignalering & preventie, budgetbeheer, administratie, WSNP-bewind, Kredietbank) en in een aantal projecten zoals ondersteuning gedupeerden Toeslagenaffaire.
 

 

Deel deze aanvraag

Plaats jouw bieding op Striive

https://login.striive.com/

Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.

Privacy Preference Center