Aanvragen

GVB Contentspecialist Social Media en Arbeidscommunicatie

Contentspecialist Social Media en Arbeidscommunicatie

Info

Functie

Contentspecialist Social Media en Arbeidscommunicatie

Locatie

Hoofdkantoor Arlandaweg

Uren per week

28 uren per week

Looptijd

10.02.2025 - 31.12.2025

Aanvraagnummer

SRQ175864

Segment

Sales | Marketing

Sluitingsdatum

date-icon27.01.2025 clock-icon10:00
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken

Content Specialist Arbeidscommunicatie

Ben jij klaar om jouw creatieve skills in te zetten voor een van de meest zichtbare werkgevers van Amsterdam? Als content creator bij GVB laat jij toekomstige GVB medewerkers zien wie GVB is en wat wij doen: samen verbinden wij de wereld in Amsterdam
 
Waarom dit jouw opdracht is:
  • De wereld van GVB is ontzettend mediageniek. Dat hoeven we je eigenlijk niet te vertellen, want je hebt nu al 20 ideeën.
  • Werk met impact: jouw content maakt echt verschil. De mensen die jij bereikt en inspireert, zorgen er straks voor dat Amsterdam in beweging blijft!!
Dit ga je doen
Jouw missie? Het aantrekkelijke werkgeverschap van GVB zichtbaar maken door krachtige storytelling. Jij brengt het verhaal van onze mensen en organisatie op een inspirerende en vernieuwende manier in beeld. Jij weet precies bij welke doelgroepen welke content aanslaat, engagement oplevert en potentiële kandidaten enthousiast maakt. Of het nu gaat om een TikTok-video over een dag in het leven van een trambestuurder, een Instagram Story over onze technische vacatures of een bloginterview met een collega: jij bedenkt content en formats en brengt verhalen tot leven, waarbij je zelf creëren combineert met het coördineren van andere contentprofessionals (o.a. maar niet beperkt tot videomakers).

Wat ga je nog meer doen?
  • Het beheren en uitbouwen van onze social media-kanalen gericht op arbeidsmarktcommunicatie.
  • Het bedenken en uitvoeren van creatieve concepten die aansluiten bij onze merkidentiteit, doelgroepen en campagnes.
  • Het zelfstandig plannen, (laten) maken en publiceren van content (tekst, foto’s, video’s, graphics).
  • Het opbouwen van een netwerk binnen GVB: je schakelt moeiteloos met collega’s uit verschillende teams om authentieke verhalen te verzamelen en/of om hen te activeren en helpen content te creeren.
  • Analyseren van de prestaties van jouw content en het optimaliseren van strategieën op basis van data.
  • Aansturen van ingehuurde Content Creators, het overbrengen van de visie is hierbij belangrijk
Verwachte resultaten
  • Meer contentdiversiteit door het ontwikkelen van relevante, pakkende creatieve concepten en formats die aansluiten bij de specifieke doelgroepen / campagnes
  • Minimaal 2 keer per week nieuwe contentpublicaties op de relevante kanalen
  • Verhogen van het aantal volgers en engagement op de werken bij social media kanalen
  • Periodieke analyse van de contentprestaties en strategie aanpassen voor maximaal bereik en effect
  • Eventueel nog: Bijdrage aan het verhogen aantal leads
  • Eventueel nog: Uitbreiding van een netwerk van vernieuwende en passende contentprofessionals
Dit neem je mee:
Jij bent een echte maker, van bedenken tot uitvoeren. Je houdt van storytelling, social media en voelt meteen aan wat een goed verhaal is. Je gaat het graag zelf op uit, als razende reporter, omdat je gewoon weet hoe je het hebben wilt en graag doorpakt. Trends? Die ken jij als geen ander. Je bent zelfstandig, energiek en kunt anderen overtuigen van jouw visie en ideeën. En ja, je hebt een vlotte pen én een scherp oog voor beeld. Je kunt goed plannen en samenwerken met diverse mensen en beschikt over organisatiesensitiviteit. Daarnaast:
  • Heb je ervaring met social media-beheer en contentcreatie
  • Heb je kennis van de nieuwste technieken en tools zoals Adobe Creative Suite, Canva, Final Cut Pro of soortgelijke programma’s
  • Heb je affiniteit met employer branding
  • Ben je creatief en vernieuwend
  • Spreek je vloeiend ‘beeld, tekst en video’
  • Heb je bij voorkeur een netwerk van contentprofessionals
Het team:
Arbeidsmarktcommunicatie is belegd bij het GVB Recruitmentcentrum. Daar werken vaste en interim professionals dat GVB op laat vallen als aantrekkelijke werkgever en toekomstige GVB collega’s verleid worden om voor een baan bij GVB te kiezen. Wij mixen trots, Amsterdams lef en een tikkeltje humor om authentieke verhalen te vertellen, die bij GVB voor het ophalen liggen!
 

Bedrijfsgegevens

Bedrijfs gegevens

GVB

Rolomschrijving en taakafspraken

Content Specialist Arbeidscommunicatie

Ben jij klaar om jouw creatieve skills in te zetten voor een van de meest zichtbare werkgevers van Amsterdam? Als content creator bij GVB laat jij toekomstige GVB medewerkers zien wie GVB is en wat wij doen: samen verbinden wij de wereld in Amsterdam
 
Waarom dit jouw opdracht is:
  • De wereld van GVB is ontzettend mediageniek. Dat hoeven we je eigenlijk niet te vertellen, want je hebt nu al 20 ideeën.
  • Werk met impact: jouw content maakt echt verschil. De mensen die jij bereikt en inspireert, zorgen er straks voor dat Amsterdam in beweging blijft!!
Dit ga je doen
Jouw missie? Het aantrekkelijke werkgeverschap van GVB zichtbaar maken door krachtige storytelling. Jij brengt het verhaal van onze mensen en organisatie op een inspirerende en vernieuwende manier in beeld. Jij weet precies bij welke doelgroepen welke content aanslaat, engagement oplevert en potentiële kandidaten enthousiast maakt. Of het nu gaat om een TikTok-video over een dag in het leven van een trambestuurder, een Instagram Story over onze technische vacatures of een bloginterview met een collega: jij bedenkt content en formats en brengt verhalen tot leven, waarbij je zelf creëren combineert met het coördineren van andere contentprofessionals (o.a. maar niet beperkt tot videomakers).

Wat ga je nog meer doen?
  • Het beheren en uitbouwen van onze social media-kanalen gericht op arbeidsmarktcommunicatie.
  • Het bedenken en uitvoeren van creatieve concepten die aansluiten bij onze merkidentiteit, doelgroepen en campagnes.
  • Het zelfstandig plannen, (laten) maken en publiceren van content (tekst, foto’s, video’s, graphics).
  • Het opbouwen van een netwerk binnen GVB: je schakelt moeiteloos met collega’s uit verschillende teams om authentieke verhalen te verzamelen en/of om hen te activeren en helpen content te creeren.
  • Analyseren van de prestaties van jouw content en het optimaliseren van strategieën op basis van data.
  • Aansturen van ingehuurde Content Creators, het overbrengen van de visie is hierbij belangrijk
Verwachte resultaten
  • Meer contentdiversiteit door het ontwikkelen van relevante, pakkende creatieve concepten en formats die aansluiten bij de specifieke doelgroepen / campagnes
  • Minimaal 2 keer per week nieuwe contentpublicaties op de relevante kanalen
  • Verhogen van het aantal volgers en engagement op de werken bij social media kanalen
  • Periodieke analyse van de contentprestaties en strategie aanpassen voor maximaal bereik en effect
  • Eventueel nog: Bijdrage aan het verhogen aantal leads
  • Eventueel nog: Uitbreiding van een netwerk van vernieuwende en passende contentprofessionals
Dit neem je mee:
Jij bent een echte maker, van bedenken tot uitvoeren. Je houdt van storytelling, social media en voelt meteen aan wat een goed verhaal is. Je gaat het graag zelf op uit, als razende reporter, omdat je gewoon weet hoe je het hebben wilt en graag doorpakt. Trends? Die ken jij als geen ander. Je bent zelfstandig, energiek en kunt anderen overtuigen van jouw visie en ideeën. En ja, je hebt een vlotte pen én een scherp oog voor beeld. Je kunt goed plannen en samenwerken met diverse mensen en beschikt over organisatiesensitiviteit. Daarnaast:
  • Heb je ervaring met social media-beheer en contentcreatie
  • Heb je kennis van de nieuwste technieken en tools zoals Adobe Creative Suite, Canva, Final Cut Pro of soortgelijke programma’s
  • Heb je affiniteit met employer branding
  • Ben je creatief en vernieuwend
  • Spreek je vloeiend ‘beeld, tekst en video’
  • Heb je bij voorkeur een netwerk van contentprofessionals
Het team:
Arbeidsmarktcommunicatie is belegd bij het GVB Recruitmentcentrum. Daar werken vaste en interim professionals dat GVB op laat vallen als aantrekkelijke werkgever en toekomstige GVB collega’s verleid worden om voor een baan bij GVB te kiezen. Wij mixen trots, Amsterdams lef en een tikkeltje humor om authentieke verhalen te vertellen, die bij GVB voor het ophalen liggen!
 

Deel deze aanvraag

Plaats jouw bieding op Striive

https://login.striive.com/

Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.

Privacy Preference Center